נתניהו: הקבינט ידון בהגבלות חדשות

בפתח ישיבת הממשלה הבהיר נתניהו כי קבינט הקורונה ידון בהגבלות על התקהלויות, וכן בהגברת האכיפה. על מעצרו של אמיר השכל אמר: "לא מתערב בהחלטות של המשטרה. הגינוי לפורעים צריך להיות שוויוני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/20 11:03 ו בתמוז התשפ

נתניהו: הקבינט ידון בהגבלות חדשות
ראש הממשלה נתניהו, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

קבינט הקורונה ידון היום (א') בהגבלות חדשות על האוכלוסייה, בשל העלייה בהדבקה בקורונה. כך אמר הבוקר ראש הממשלה נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: "נביא לדיון היום בקבינט הגבלת על ההתקהלות וצעדים לגבי אכיפה", אמר ראש הממשלה.

נתניהו הוסיף: "המגיפה מרימה ראש בכל העולם, עברנו את רף עשרת מיליון המודבקים וחצי מיליון מתים. אינני יודע אם זה גל שני, אני יודע שזה גל עולה. מדינות רבות שהסירו את ההגבלות, עם שוך המחלה, נאלצות עכשיו להחזיר את המגבלות כדי לבלום את ההתפשטות. ראינו כבר במקומות אחרים שזה לא עניין של בריאות או כלכלה, כי פגיעה קשה בבריאות זו גם פגיעה קשה מאוד בכלכלה".

ראש הממשלה הרחיב על ההגבלות שיובאו לאישור בקבינט הקורונה: "גם אנחנו נאלצים לנקוט פעולות - אני המשלתי את המדיניות שלנו כשפתחנו את הכלכלה בשוך המחלה. אמרתי שזה משול למדיניות האקורדיון - אתה פותח, ואם אתה רואה אם המחלה חוזרת ומתפשטת, אתה מהדק. זה לא זגזוג - זאת המדיניות של כל מדינה שפויה, וכך אנחנו גם ננהג. ולכן לאור עליית ההתפשטות, אנו נביא היום לדיון בקבינט הקורונה הגבלות על התקהלות לצד צעדים להגברת האכיפה, וצעדים שאנחנו עושים לייעל את קטיעת שרשרת ההדבקה". 

הוא התייחס גם לנושא הכלכלי ואמר כי "לצד זה, משרד האוצר התבקש לסייע מיידית לסקטורים שייפגעו, ולדאוג כמובן להעברה של הכספים שהקצנו, כספים גדולים, שחייבים להגיע לציבור, כולל את ציבור המובטלים. אם אנחנו נצליח בבריאות - נצליח בכלכלה. אם נכשל בבריאות - נכשל גם בכלכלה. בכוונתי שנצליח בשניהם. זה דורש פעולות נחושות, לא תמיד פשוטות אבל חיוניות בעת הזאת. אנחנו נפעל גם בבריאות, גם בכלכלה ובעזרת השם ננצח".

"חופש ההפגנה זו זכות קדושה"

בהמשך התייחס נתניהו למעצרו ושחרורו של אמיר השכל, מראשי מארגני ההפגנות נגדו, מעצר שעורר סערה במערכת הפוליטית, והביא לטענות כי נתניהו, באמצעות השר לביטחון פנים אוחנה, משתמש בממשלה להשתקת ההפגנות נגדו. נתניהו דחה את הביקורת ואמר כי אני לא מתערב בהחלטות של המשטרה. הגינוי לפורעים צריך להיות שוויוני מכל צדדי המפה הפוליטית.
חופש ההפגנה אינו עומד על הפרק - ברגעים הקשים ביותר בקורונה, בסגרים ההדוקים ביותר, אפשרנו אותו. הטענה שאנחנו נעים להגביל אותו היא אבסורדית, אין לה שום מקום. לצד זה, נדרשת כמובן גם שמירה על הכללים ועל החוק במדינת ישראל. זו לא פררוגטיבה של צד אחד להחליט שהוא בעד שלטון החוק ולהפר אותו ברגל גסה בזמנים אחרים. אני לא מתערב בהחלטות של המשטרה. אני חושב שצריך כאזרחים, מבחינת שמירה על החוק והסדר, לעשות את מה שהם אומרים. הגינוי למפירים - מפירי חוק ומפירי ההפגנות צריך להיות שוויוני בכל צידי המפה הפוליטית".

נתניהו אמר את הדברים בתגובה לדברי שר הביטחון בני גנץ, שאמר בישיבת הממשלה כי "חופש ההפגנה זו זכות קדושה. צריך לאפשר לקיים אותה. אני מגבה את הצורך של המשטרה לפעול לשמירתו של הסדר הציבורי".

במהלך פתיחת ישיבת הממשלה, סיים נתניהו את דבריו והתקשורת נקראה לצאת מן האולם, שר הביטחון גנץ נצפה מתרעם על כך שלא ניתנה לו רשות הדיבור בנוכחות התקשורת, כפי שסוכם, והתקשורת נקראה לחזור לחדר.