קושניר לסמוטריץ': "הרבנים קוק היו נותנים לך שתי סטירות"

הסערה סביב חוק הגיור הממלכתי ממשיכה, ח"כ מישראל ביתנו יצא נגד תמיכתו של סמוטריץ' בחוק הגיור הממלכתי: "תמוהה בעיניי שהוא מצטרף לדרישות של מנהיג הכת הקרובה ביותר ליהדות, דרעי, בהשלטת מונופול של הגיור החרדי הממלכתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/06/20 11:37 כו בסיון התשפ

קושניר לסמוטריץ': "הרבנים קוק היו נותנים לך שתי סטירות"
חבר הכנסת אלכס קושניר , צילום: כיפה

סערת חוק הגיור הממלכתי: יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, פנה אל ראש הממשלה במטרה לקדם את חוק הגיור הממלכתי, שיכיר בגיורים של בתי הדין הממלכתיים בלבד. משעות העברת החוק היא שגיורים שיעברו בבתי דין רפורמים וקונסרבטיביים לא יעברו, אך אגם בבתי דין אורתודוקסים פרטיים. מי שתמך בחוק הוא חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', שקיבל גינויים על תמיכתו בחוק.

ח"כ אלכס קושניר מישראל ביתנו תקף את דבריו של ח"כ סמוטריץ' בנוגע לחוק גיור ממלכתי: "‏תמוהה בעיניי שסמוטריץ' מחזק ומצטרף לדרישות של מנהיג הכת הקרובה ביותר ליהדות, דרעי, בהשלטת מונופול של הגיור החרדי הממלכתי. הרב צבי יהודה, לחם נגד הכפייה הדתית. אני מניח שגם האב וגם הבן, אם הם היו בחיים, הם היו נותנים לך שתי סטירות כדי שתתאפס".

כזכור סמוטריץ' אמר: "חוק הגיור הממלכתי שדרעי מקדם, ומעגן את סמכותה ההלכתית העליונה של הרבנות הראשית בענייני גיור, הוא הדרך היחידה למנוע מבג"ץ לכפות הכרה בגיורים רפורמיים וקונסרבטיביים ולפגוע באחדות העם ובזהות היהודית של המדינה". דבריו של סמוטריץ' אף קיבלו התנגדות מחברו למפלגה מתן כהנא

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן