ההצעה לתחבורה ציבורית בשבת נפלה. כחול לבן הצביעה נגד

הצעת החוק של ח"כ תמר זנדברג להפעלת תחבורה ציבורית בשבת נפלה במליאה, ברוב של 53 נגד 26. לפיד: "כחול לבן גם הפילו את הצעת החוק לתחבורה ציבורית בשבת. כי כבר 5 דקות הם לא התקפלו על משהו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/06/20 14:56 כה בסיון התשפ

ההצעה לתחבורה ציבורית בשבת נפלה. כחול לבן הצביעה נגד
אילוסטרציה, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מליאת הכנסת דחתה בצהריים (ד') ברוב של 53 מול 26 את הצעת החוק לתחבורה ציבורית בשבת, שהגישה ח"כ תמר זנדברג (מרצ). סגן שר התחבורה, ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) השיב במליאה בשם המדינה להצעת החוק, ואמר כי "המדינה לא תפעיל תחבורה ציבורית בשבת".

לדברי מקלב, "אנחנו עומדים כעת להחיל דין רציפות דחיה על הצעת החוק הזו, היא עלתה בכל הכנסות האחרונות ונדחתה, ההצעה הזו באה לפגוע בסטאטוס קוו הקיים עשרות שנים, לא היה תקדים כזה ואנחנו מתחייב לא יהיה תקדים כזה, רואים גם את השינוי שנעשה בשנים האחרונות, הרוב בארץ רוצה לשמור שבת, רוצה יהדות, אתם מיעוט צעקני אתם הולכים וקטנים". 

הוא הוסיף עוד: "בהצעה זו אתם פוגעים בזכויות האזרח, כבר היום לא מקבלים אלפי עובדים לעבודה בגלל שרוצים שיעבדו בשבת, אני מצר על הפעלת תחנות הדלק בשבת, ההצעה הזו מנסה לחייב את מדינת ישראל לעבוד בשבת, לא רק שהצעת החוק הזו לא עומדת בקריטריונים משפטים בסיסים אלא גם בג"ץ דחה אותה לא פעם וקבע כי השר חייב להתחשב במסורת ישראל". 

ח״כ זנדברג, שהגישה את הצעת החוק, אמרה בדיון: ״תחבורה ציבורית בשבת היא צורך בסיסי וחיוני. זה צודק מבחינה סביבתית, מבחינה חברתית, מבחינה כלכלית ומציל חיי אדם. זה יפחית את הפקקים ואת תאונות הדרכים, זה ייתן מענה למי שידו אינה משגת. לא ייתכן שרק בגלל כפייה דתית וצביעות אזרחי המדינה יהיו בעוצר יום בשבוע״. היא תקפה את חברי כחול לבן, שהצביעו נגד החוק: "אתם יודעים שכל מה שאני אומרת נכון. עובדה, זו הייתה אחת מהבטחות הבחירות המרכזיות שלכם. הבטחתם להשפיע מבפנים, תגדלו עמוד שדרה".

יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, כתב בתגובה: "עכשיו כחול לבן גם הפילו את הצעת החוק לתחבורה ציבורית בשבת. כי כבר 5 דקות הם לא התקפלו על משהו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן