יו"ר ש"ס נזף בח"כ המיועד שהתבטא בעבר נגד נשים

הרב ברוך גזהיי שאמור להיכנס לכנסת מטעם מפלגת ש"ס אמר בשיעור שהעביר בשנת 2016 כי נשים מעוברות מפילות את הילדים שלהן "נכנסה להיריון - תמונה בפייסבוק" . בתגובה, נזף בו דרעי, והבהיר: "דברים אלה אינם מקובלים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/06/20 15:16 כד בסיון התשפ

יו"ר ש"ס נזף בח"כ המיועד שהתבטא בעבר נגד נשים
דרעי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אמש (שני) לקראת חצות מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את החוק הנורווגי, במסגרתו שרים יתפטרו מעבודתם חברי כנסת ובמקומם ייכנסו הבאים אחריהם ברשימת המפלגה. במפלגת ש"ס צפוי להיכנס הרב ברוך גזהיי, ראש קהילת "עוד יוסף חי". לאחר שנודע כי הרב גזהיי צפוי להיכנס לכנסת במסגרת החוק הנורווגי - החלו להתפרסם התבטאויות שנויות במחלוקת שלו מן העבר.

בשנת 2016 אמר הרב גזהיי באחת מדרשותיו: "אישה צריכה להיות צנועה. בדרך כלל כתוב בספרים של המקובלים, אישה שהייתה רגילה לגלות את החלק העליון שלה בדרך כלל מחזירים אותה בגלגול של פרה, למה? כי הפרה העטינים של חשופים - זה גלגלול. לכן אישה צריכה להיות סגורה". 

עוד אמר הרב גזהיי על חוסר צניעות: "זו אחת הסיבות שנשים סובלות מסרטן השד, למה? כי העיניים של כולם שם. זו אחת הסיבות שנשים מעוברות מפילות את הילדים שלהן. למה? נכנסה להריון ישר מעלה לפייסבוק תמונה של הבטן שלה".

יו"ר ש"ס, השר דרעי, אמר כי שוחח עם הרב גזהיי והבהיר לו כי דבריו אינם מקובלים ואינם מייצגים את תנועת ש"ס והוא הבין הבין זאת. "הרב גזהיי אמר לי כי מדובר בכמה משפטים שהוצאו מהקשרם מתוך שיעור של שעתיים בפני תלמידיו לפני כארבע שנים".

ח"כ עודד פורר, מישראל ביתנו, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "ברשימת ש"ס אישה לא יכולה להתמודד לכנסת. כעת ייכנס במסגרת החוק הנורווגי מועמד ש"ס שמסביר: אישה שהייתה רגילה לחשוף את החלק העליון שלה, בדרך כלל מחזירים אותה בגלגול של פרה. אתם תשלמו לו את המשכורת בקרוב. מעניין מה היה מר גזהיי בגלגול הקודם".