הדיון בועדת חוץ וביטחון בוטל, הקואליציה מאשימה את ימינה

הדיון שהיה אמור להיות בנושא: "מניעת השתלטות הרשות הפלסטינית על שטחי C" לא יתקיים בעקבות 750 הסתייגויות שהגישה ימינה. מנגד טענו בימינה כי דרשו להחזיר לדיון את הצו שעוצר את העברת הכספים למחבלים, והקואליציה היא זו שסירבה

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/06/20 13:56 כד בסיון התשפ

הדיון בועדת חוץ וביטחון בוטל, הקואליציה מאשימה את ימינה
צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

בלאגן בוועדת חוץ וביטחון: הוועדה הייתה אמורה להתכנס היום (ג') ולדון בנושא: "פעילות הממשלה למניעת השתלטות הרשות הפלסטינית על שטחי C". הדיון החל כמתוכנן אלא שיו"ר ימינה הגיע לדיון והגיש 750 הסתייגויות על הצעת חוק חומרי הנפץ. בעקבות כך דרש ראש הוועדה ח"כ צבי האוזר לצאת להפסקה כדי להגיע להסכמות, אך לאחר שלא היו כאלה, הדיון בוטל בשל הצורך להתייחס להסתייגויות הרבות.

צבי האוזר התייחס לאירוע ואמר: "מצער שחברים במפלגת 'ימינה' העדיפו דיון קנטרני על הסתייגויות מיותרות יותר מדיון קריטי על בלימת המשך ההשתלטות הפלסטינית על שטחי C המסכנת את האינטרס הלאומי של מדינת ישראל". גם ח"כ שלמה קרעי מהליכוד תקף: "ימינה פשוט צריכים להתבייש בעצמם. גם משתפים פעולה עם יש עתיד כדי למנוע דיון חשוב ביותר שיזמתי על ההשתלטות הפלשתינית בשטחי C וגם משקרים כשאומרים שזה בגלל שהקואליציה לא מוכנה לקיים דיון על ביטול הצו לעצירת משכורות מחבלים. דיון שגם אותו יזמתי וביקשתי! מה קורה לכם? אתם חושבים שזה תרגיל פוליטי אופוזיציוני מתוחכם? זו טיפשות. בושה!".

בימינה העבירו את האשמה חזרה לקואליציה, לאחר שדרשו מיו"ר הוועדה לדון על החלטת בני גנץ לבטל את הצו שיזם בנט, שעוצר בנקים פלשתיניים מלשלם למחבלים. לפי ימינה האוזר סירב להעלות את נושא לדיון ובשל כך ימינה החלה לפעול כנגד קיום הדיון בוועדה: "לא ייאמן. ימינה דרשה לקיים דיון בוועדת חוץ וביטחון בעקבות ביטול הצו שעוצר בנקים פלסטיניים מלשלם למחבלים. הקואליציה סירבה. הכניעה לטרור של נתניהו-גנץ רק התחילה".

יו"ר הסיעה נפתלי בנט אף צייץ באופן אישי בחשבון הטוויטר שלו על האירוע: "ממשלה נכנעת לטרור כשר ביטחון הוצאתי צו שמונע מבנקים פלסטינים להעביר משכורות למחבלים. משפחות המחבלים השתוללו. ניפצו שמשות בנקים וכו'. הרשות הפלסטינית לחצה לבטל, סירבתי. קמה ממשלת נתניהו-גנץ, גנץ ביטל את הצו. כעת דרשנו דיון בוועדת החוץ והביטחון, והממשלה מסרבת לדון. לא נוותר".

דוברות הוועדה הודיעה בסוף הדיון כי, "ח"כ נפתלי בנט (ימינה) הגיש לקראת סיום הדיון 746 הסתייגויות לחוק. הוועדה יצאה להפסקה בניסיון להגיע להסכמות, ולאחר שאלה לא הושגו, חידש יו"ר הוועדה, ח"כ צבי האוזר, את הדיון בהסתייגויות, תוך שאמר: "החוק הזה עוסק בחיי אדם ופוקע היום. הכנסת איננה יכולה להשאיר את הפיקוח על המפעלים הביטחוניים בצורה לא מוסדרת עד תום, ועל כן ניאלץ לדחות את הדיון המהיר, החשוב, שהיה קבוע בנושא השתלטות הרשות הפלשתינית על שטחי C, למועד אחר, וכעת נדון בהסתייגויות שהוגשו לחוק".*

הוועדה דחתה פה אחד את כל הסתייגויות וכן את כל הבקשות לדיון מחדש, ולאחר מכן אישרה, את הצעת החוק הקובעת שההסדרים בנושא חומרי נפץ, החלים על מפעלי מערכת הביטחון, ימשיכו לחול גם על מפעלים ביטחוניים שהופרטו, לקריאות שניה ושלישית פה אחד.