תוך שישה חודשים: יו"ר חדש למפלגת העבודה

יו"ר העבודה, אבי גבאי, צפוי להודיע על בחירות לראשות המפלגה בתוך שישה חודשים, כאשר הוא עצמו לא צפוי להשתתף בהן. זאת בעקבות הכישלון בבחירות, בו התרסקה המפלגה לשפל היסטורי של 6 מנדטים, והקריאות לגבאי להתפטר מתפקידו

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 17/04/19 17:31 יב בניסן התשעט

תוך שישה חודשים: יו"ר חדש למפלגת העבודה
יו"ר העבודה, אבי גבאי, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בקרוב - יו"ר חדש למפלגת העבודה. יו"ר העבודה אבי גבאי החליט להקדים את הפריימריז לראשות המפלגה, כך דווח אחר הצהריים (ד') בחדשות 12. בנוסף, גבאי ככל הנראה לא יתמודד בעצמו על התפקיד, אליו נבחר לפני קרוב לשנתיים.

על פי הפרסום, בישיבת הנהלת מפלגת העבודה המתכנסת היום, יוחלט להקדים את הפריימריז ולקיים אותו בתוך שישה חודשים. כמו כן פורסם כי גבאי, שלא התפטר לאחר הבחירות על אף קריאות פומביות כלפיו שיעשה זאת, עשוי לפרוש מתפקידו בקרוב ולמנות במקומו יו"ר זמני, שיכהן עד לפריימריז.

מיד לאחר הכישלון בבחירות נשמעו קולות במפלגה הקוראים לגבאי להתפטר, ובראשם ח"כ היוצא איתן כבל, המתנגד הבולט של גבאי לכל אורך תקופת כהונתו. "גבאי יצטרך ללכת ועדיף שיעשה זאת בעצמו", אמר בכיר במפלגה למחרת הבחירות. כבל עצמו אמר באותו יום: "גבאי חייב להניח את המפתחות לאלתר ואז לבחור יו"ר מפלגה זמני כי המצב כמו שהוא לא יכול להימשך".