שקד מחליפה גרסאות: לאן נעלמה תורת ישראל באמנה?

נכנעת לחרד"לים? יו"ר הימין המאוחד עדכנה את הגרסה שלה לאמנה כאשר בגרסה המקורית 'שכחה' להכניס את תורת ישראל. מסביבתה של שקד נמסר: "הייתה טעות בגרסה הראשונה"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 05/08/19 11:11 ד באב התשעט

שקד מחליפה גרסאות: לאן נעלמה תורת ישראל באמנה?
יו"ר הימין החדש, איילת שקד, צילום: פלאש 90

איילת שקד, יו"ר הימין המאוחד ביקשה להחתים את מועמדי הימין המאוחד על אמנה המונה עשרה ערכים להם מתחייבים חברי הרשימה, אולם שקד (בטעות?) לא כללה את הערך של לימוד תורה, ונאלצה לתקן. 

צילום: צילום מסך

 

בנוסח האמנה מופיעים 10 תחומים אותם חורטת מפלגת הימין המאוחד על דגלה, ואשר מחייבים את מועמדיה וחבריה כמכנה אידיאולוגי משותף: לאום, שלמות הארץ, זהות יהודית, ריבונות, מאבק נחוש בטרור, עלייה והגירה, תחרות וחירות, הזכות לעבוד, משילות, אחריות חברתית.

בגרסה הראשונית הערך 'זהות יהודית' קיבל רק את המקום השלישי, לעומת זאת בגרסה החדשה הוא קיבל שדרוג והוצב במקום הראשון.

גם הניסוח קיבל עדכון, כאשר בגרסה המקורית נכתב: "נפעל לחיזוק הזהות היהודית של מדינת ישראל, ולהגברת החיבור של תלמידי ישראל לארץ ישראל ולמורשת ישראל", ללא איזכור לתורת ישראל.

בגרסה המחודשת תורת ישראל קיבלה מקום מרכזי יותר: "נפעל לחיזוק הזהות היהודית של מדינת ישראל, ולהגברת החיבור של תלמידי ישראל לתורת ישראל, ארץ ישראל ולמורשת ישראל". 

מסביבתה של שקד נמסר: "הגרסה שנשלחה לא הייתה מעודכנת. העלינו בפייסבוק את הגרסה המלאה, שם את תורת ישראל. אנחנו מאמינים בזה וזה צריך להיות שם. הייתה טעות בגרסה הראשונה".