שקד לא תצטרף באופן עצמאי לבית היהודי-איחוד לאומי. תכריע בין בנט לפרישה זמנית

לחדשות כיפה נודע כי שרת המשפטים לשעבר פסלה את מסלול ההצטרפות למפלגתם של הרב פרץ וסמוטריץ' באמצעות מפלגת מדף. לאור הסיכויים האפסיים שתשוריין בליכוד, ושלושה שבועות למועד הגשת הרשימות, נותרו לה שתי אפשרויות בלבד

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 10/07/19 12:56 ז בתמוז התשעט

שקד לא תצטרף באופן עצמאי לבית היהודי-איחוד לאומי. תכריע בין בנט לפרישה זמנית
נותרו לה 2 אופציות על השולחן. שקד ובנט, צילום: Miriam Alster/Flash90

פרסום ראשון: שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, לא תצטרף למפלגת הבית היהודי-איחוד לאומי באופן עצמאי. לחדשות כיפה נודע כי היא פסלה הצעות לחבור לרשימתם של הרב פרץ וסמוטריץ' באמצעות מפלגות מדף שונות. כעת, כל שנותר לה זה להחליט האם לחזור לימין החדש או כלל לא להתמודד בבחירות הקרובות.

מאז שהחלה מערכת בחירות 2019 מועד ב', הן בבית היהודי והן בסביבתה של שקד בחנו את שילובה ברשימה באמצעות שלוש מפלגות: 'צומת', 'אח"י' ו'התקווה'.

אריה אלדד

ניסו לרתום גם אותו למאמץ האיחוד בימין. אריה אלדדצילום: Yonatan Sindel/Flash90

מפלגת 'צומת' ירדה מהר מהפרק מסיבות משפטיות שונות. אנשיו של הרב פרץ בחנו את שתי המפלגות האחרות, 'אח"י' שמסגרתה שוריין בבחירות הקודמות הרב אלי בן דהן בליכוד ו'התקווה' השייכת לחבר הכנסת לשעבר אריה אלדד. אולם שקד החליטה לפסול את האפשרות הזאת, ככל הנראה מחשש שתידבק בה תדמית של עוברת מפלגות סדרתית או כפי שהגדיר זאת גורם במערכת הפוליטית "ציפי לבני של הימין".

לאחרונה נפגש הרב פרץ עם אלדד וגורמים בבית היהודי העריכו כי הוא מנסה להתניע מחדש את הליך חבירתה של שקד, באמצעות מפלגת המדף של חבר הכנסת לשעבר. בנוסף, עלה שם אחיינו של אלדד ומועמד המפלגה, דוידי בן ציון, כמי שהיה חלק מהמהלך. אולם מבדיקה נוספת עלה כי הפגישה בין הרב פרץ לאלדד נסובה סביב נושא אחר והוא בדיקת מינויו של האחרון לנציג ציבור במל"ג לאחר הבחירות ובכפוף לכך שתיק החינוך יישאר בידי הבית היהודי.

הרב רפי פרץ מגיע לישיבת הקבינט, הבוקר

הצעותיו נענו בשלילה. הרב פרץצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שאפשרות ההצטרפות לבית היהודי-איחוד לאומי ירדה מהשולחן, בין היתר גם מכיוון שלרב פרץ אין כוונה להעביר את שריונה כחברת המפלגה, נותרו לשרה לשעבר שני מסלולים בלבד: חבירה חוזרת לנפתלי בנט והימין החדש וניסיון חיבור טכני כולל בימין הדתי דרך הפלטפורמה הזאת, או לקבל החלטה לפרוש באופן זמני מהחיים הפוליטיים ולא להתמודד בבחירות הנוכחיות, אפשרות אותה היא שוקלת ברצינות.

יש לציין כי גורמים רבים מהליכוד, עמם שוחחנו, העריכו כי אפסו הסיכויים לשריונה של שקד ברשימתו של ראש הממשלה נתניהו, אך גורם אחר הדגיש כי יש מי שפועלים בנושא והניסיונות צפויים להימשך עד מועד הגשת הרשימות.

בעקבות הפרסום, ובניגוד למידע הראשוני שהתקבל, בסביבתה של שקד ביקשו להדגיש כי על אף סירובה בעבר להצטרף לבית היהודי-איחוד לאומי באמצעות מפלגות מדף "האופציה הזו לא ירדה מהפרק". מהבית היהודי לא נמסרה תגובה. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן