שינוי מגמה? הליכוד עובר את כחול לבן

סקר חדש של אתר וואלה מעלה כי הליכוד זוכה ל-31 מנדטים, לעומת 30 למפלגה המאוחדת של גנץ ולפיד. זהות עם חמישה מנדטים, איחוד מפלגות עם שבעה והימין החדש עם שישה. גוש הימין מנצח עם 68 מנדטים

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 27/03/19 14:28 כ באדר ב'

שינוי מגמה? הליכוד עובר את כחול לבן
זה שעולה וזה שיורד, צילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

שינוי מגמה בסקרים? סקר חדש של אתר וואלה המתפרסם היום (ד') בצהריים, מעלה כי הליכוד זוכה ל-31 מנדטים, לעומת 30 לכחול לבן של בני גנץ. התוצאות מגיעות בהפתעה מסוימת דווקא על רקע ההסלמה ברצועת עזה, עליה ספג נתניהו ביקורת רבה מימין ומשמאל. נתניהו מתחזק גם בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה: 53% מהמשיבים סבורים שנתניהו מתאים יותר מגנץ להיות ראש ממשלה, ואילו רק 30% סבורים שגנץ מתאים יותר. ו17% השיבו שאינם יודעים.

הליכוד
31
הליכוד
כחול לבן
30
כחול לבן
שס
4
שס
ישראל ביתנו
4
ישראל ביתנו
הרשימה המשותפת
0
הרשימה המשותפת
יהדות התורה
7
יהדות התורה
זהות
5
זהות
העבודה-גשר
9
העבודה-גשר
המחנה הדמוקרטי
0
המחנה הדמוקרטי
ימינה
0
ימינה
נעם
0
נעם
הסקר נערך על ידי וואלה בתאריך 27/03
בחירות 2019 - מאגר הסקרים המלא

הסקר, שנערך בקרב פאנל אינטרנטי שהכיל 1,005 משיבים מכל גווני האוכלוסייה (עם טעות דגימה של 3.4%), על ידי וואלה! NEWS ומכון Panels Politics בראשות מנחם לזר, מעלה כי גוש הימין ממשיך להוביל, וזוכה ל-68 מנדטים. איחוד מפלגות הימין מתחזקת מעט עם 7 מנדטים (שמכניסים לכנסת את מועמד עוצמה יהודית, איתמר בן גביר), והימין החדש עם 6. זהות של פייגלין, המסתמנת, כרגע, כהפתעת הבחירות, זוכה ל-5 מנדטים.
הגוש החרדי ממשיך להיות יציב עם 7 מנדטים ליהדות התורה ו-4 לש"ס. כולנו וישראל ביתנו, עם 4 מנדטים לכל אחת, נמצאות על גבול אחוז החסימה, בטווח טעות הדגימה.

לא מקנא בבית היהודי

מסתמן כהפתעת הבחירות. פייגליןצילום: כיפה

 על פי הסקר, גוש המרכז-שמאל עומד על 52 מנדטים, עם 9 מנדטים של מפלגת העבודה, חד"ש-תע"ל של טיבי ואיימן עודה עם שמונה, ומרצ יציבה עם 5 מנדטים.

גשר של אורלי לוי אבקסיס עדיין לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 2.6% וכך גם רע"ם-בל"ד רחוקה עם 1.9%. בהקשר של המפלגות הערביות יש לזכור כי הסוקרים מתקשים לדגום את האוכלוסייה הערבית, והדבר מתבטא פעם אחר פעם בסקרים שמעניקים להן פחות מנדטים מאשר התוצאה הסופית בקלפי.