שולי מועלם נפרדת: "חוויתי הצלחות ענקיות וכישלונות כואבים"

חברת הימין החדש הצטרפה לראשי מפלגתה, בנט ושקד, ונפרדה לאחר שש שנים מהכנסת: "בכל הנושאים שעסקתי הצלחתי והובלתי שינויים , ונושאים רבים יישארו להמשך טיפולם של חברות וחברים ותיקים וחדשים במשכן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/04/19 10:04 יב בניסן התשעט

שולי מועלם נפרדת: "חוויתי הצלחות ענקיות וכישלונות כואבים"
שולי מועלם, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

לאחר שהימין החדש נותרה באופן רשמי מחוץ לכנסת, וראשיה, נפתלי בנט ואיילת שקד, נפרדו מתומכיהם, הבוקר (ד') גם ח"כ שולי מועלם רפאלי כתבה כמה מילות פרידה.

"חברותי וחברי היקרים", כתבה בדף הפייסבוק שלה, "זכיתי להיות שש שנים חברת כנסת, שש שנים של הזדמנויות בלתי פוסקות לתקן עולם במלכות שדי . כל בוקר הגעתי לכנסת עם אור בעיניים ורצון ללמוד עוד ועוד כדי לשרת באופן הטוב והראוי ביותר את אזרחי מדינת ישראל .

"חוויתי הצלחות ענקיות וכישלונות כואבים, התרגשות וכעס, עצב ושמחה, שיתופי פעולה מפתיעים ובעיקר הרבה נשמה ורוח שתורגמו לעשיה. בכל השנים  האלה זכיתי לתמיכה אדירה של כל אחד ואחת מבני המשפחה שלי והחברות והחברים הרבים ושלי ועל כך אני מודה לכולכם".

בהמשך הדגישה את הנושאים העיקריים בהם פעלה: "פעלתי בנושאים רבים ומגוונים, למדתי בלי הפסקה וראיתי ברוך ה' הרבה ברכה בעמלי. בכל פעם חזרתי לארבעת הנושאים שאותם הגדרתי כנושאי הדגל שלי - צמצום פערים במערכת הבריאות, קידום נשים וערכי משפחה, החלת ריבונות ביהודה ושומרון ועיסוק בלתי פוסק בזהותה היהודית של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. בכל הנושאים האלה וברבים אחרים הצלחתי והובלתי שינויים , ונושאים רבים יישארו להמשך טיפולם של חברות וחברים ותיקים וחדשים במשכן".

מועלם רפאלי, שעזבה עם בנט ושקד את הבית היהודי לטובת הקמת הימין החדש, ומוקמה בה במקום החמישי, הוסיפה: תמיד האמנתי שדתיים וחילונים יכולים וצרכים לפעול יחד במרחב של טוב משותף. כך היה בחיי הפרטיים וזוהי אמונתי גם ביחס לחיים הציבוריים. המחבר רב על המפריד ומתוך אהבת האדם ואחריות  לאומית  אפשר לגשר על הפערים ולהסכים מתוך כבוד שנתקדם  גם בדברים שבהם אין הסכמה .

"ראיתי גם את החובה לשנות את השיח ביחס להתיישבות ביהודה ושומרון  והאמנתי שמהלך זה הינו אמצעי לחיזוק גוש הימין במטרה לסכל כל פגיעה בהתיישבות. לדעתי המהפיכה הפמניסטית הגדולה ביותר בשני העשורים האחרונים היא מהפיכת לימוד התורה לנשים . אני בטחה שמהפיכה זו תביא  יותר ויותר נשים  להיות פעילות במרחב הציבורי הישראלי על כל חלקיו ומודה על הזכות להיות מהמובילות בכנסת בשש השנים הללו" .

לסיום ציינה כי "כאישה אמונית שעברה יותר מדבר אחד או שניים בחייה, אני ממשיכה לעמוד מאחורי הידיעה "שכָּל דְּעָבִיד רַחְמָנָא – לְטַב עָבִיד". תודה לכולכם על הכל וחג פסח כשר ושמח לכולם".