קרבות במפלגת העבודה: האם אבי גבאי יתפטר?

במפלגת העבודה רואים ביו"ר המפלגה, אבי גבאי, אחראי לכישלון הצורם, אך הוא אומר למקורביו: "אני לא מתכוון להתפטר מהכנסת או מראשות המפלגה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/04/19 11:46 ה בניסן התשעט

קרבות במפלגת העבודה: האם אבי גבאי יתפטר?
יו"ר העבודה, אבי גבאי, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

לאחר הכישלון הצורם של מפלגת העבודה בבחירות, כשקיבלו שישה מנדטים בסך הכל, החלו חילופי האשמות על האחריות למפלה, כשרבים מפנים אצבע מאשימה ליו"ר המפלגה-אבי גבאי. 

"גבאי יצטרך ללכת ועדיף שיעשה זאת בעצמו", אמר בכיר בעבודה. גורמים אחרים אמרו: "זה רק עניין של זמן עד שתוגש בקשה לכינוס חירום של ועידת מפלגת העבודה כדי להדיח את גבאי ולקבוע מועד חדש לפריימריז לראשות המפלגה".  

מנגד, גבאי נראה נחוש להחזיק בתפקידו "אני לא מתכוון להתפטר מהכנסת או מראשות המפלגה", אמר אמש גבאי בשיחות עם מקורביו. לטענתו המפלה קשורה לשתיית המנדטים של המפלגות הגדולות, שהסב נזק למפלגות הקטנות משני צידי המתרס הפוליטי. 

דניאל גבאי, בנו של יו"ר העבודה, אמר הבוקר מחוץ לבית המשפחה בתל אביב: "היה פה קמפיין קשה, גם מצד גנץ וגם מה שביבי עשה. עמדתי אתמול בקלפי, חברים שלי עמדו איתי ואמרו לי שכל בן אדם שאומר שאיכשהו יצביע לגנץ, אומר להם 'אבל אני מפלגת העבודה, היא תמיד בלב שלי'. אנחנו אומרים חד וחלק: אנחנו מחויבים למהפך ולשינוי ונמשיך להיות חזקים ולהתכונן לפעם הבאה".

חברי הכנסת במפלגה, לרבות חברי הכנסת שימצאו את עצמם מחוץ לכנסת ה-21, סירבו להתייחס לדברים. אך לגבאי אין תומכים רבים המפלגה שכבר התחילו לחדד את החצים. איתן כבל, שדם רע עבר בינו לבין גבאי, אמר בשיחה עם ynet: "גבאי חייב להניח את המפתחות לאלתר ואז לבחור יו"ר מפלגה זמני כי המצב כמו שהוא לא יכול להימשך".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן