פייסבוק חסמה את הדף של איתמר בן גביר

על פי פייסבוק, הדף של מועמד עוצמה יהודית נחסם לכתיבה ועריכה למשך שבעה ימים בשל 'דיבור שנאה', כאשר הכוונה כנראה לשיתוף פוסט בו מופיע הכיתוב: "1,000 מחבלים מתים ולא תיפול שערה אחת של חייל צה"ל. בן גביר הגיש עתירה לוועדת הבחירות, והודיע כי יתבע את חברת פייסבוק

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 03/04/19 20:01 כז באדר ב'

פייסבוק חסמה את הדף של איתמר בן גביר
איתמר בן גביר, צילום: עוצמה יהודית

פחות משבוע לבחירות, וחברת פייסבוק חסמה היום (ד') את דף הפייסבוק של מועמד עוצמה יהודית באיחוד מפלגות הימין לכנסת, עו"ד איתמר בן גביר

עילת החסימה, על פי פייסבוק, היא העלאת פוסט ישן של בן גביר מתחילת תקופת הבחירות, בו נראים ראשי עוצמה יהודית לצד כיתוב "1,000 מחבלים מתים ולא תיפול שערה אחת של חייל צה"ל". 

עו"ד איתמר בן גביר בתגובה הודיע כי יעתור בדחיפות לועדת הבחירות, ותוקף בחריפות את החלטת פייסבוק: "פחות משבוע לבחירות, והדיקטטורה בפייסבוק עולה שלב בו מנסים לסתום את הפה למועמד לכנסת. אין ספק כי הסתימה הזו נעשית על רקע היותי איש ימין אידאולוגי, ועל רקע היותה של פייסבוק רשת חברתית בעלת אג'נדה שמאלנית קיצונית". 

עוד אומר בן גביר כי "אנחנו לא ניתן למצב הזה להימשך. לא ייתכן כי בפייסבוק יסתמו את הפה לאנשי ימין ואילו בנוגע לטרוריסטים פייסבוק לא עושים מאומה. הגשנו עתירה דחופה ליו"ר ועדת הבחירות השופט מלצר כנגד ההחלטה השערורייתית של פייסבוק, ובמקביל יישלח מכתב התראה לפני תביעה לפייסבוק על סך מליוני שקלים".

דף הפייסבוק של בן גביר

דף הפייסבוק של בן גבירצילום: צילום מסך

מרשימת איחוד מפלגות הימין נמסר בעקבות חסימת דף הפייסבוק של אימר בן גביר: "שלשום בג״צ, אתמול טוויטר, והיום פייסבוק. לא נאפשר לדיקטטורת הדעות להשפיע על תוצאות הבחירות. את סתימת הפיות צריכים לגנות מימין ומשמאל. 

"מעתה ועד הכרעת ועדת הבחירות בעתירה ופתיחת עמוד הפייסבוק מחדש, יועלו פוסטים של מועמד מס׳ 7, עו״ד איתמר בן גביר, בדף הפייסבוק של ״איחוד מפלגות הימין״. 
אנו קוראים לכולם להיכנס, לתמוך ולשתף ובכך לומר בקול ברור - ״לא נאפשר סתימת פיות". נאמר בהודעת המפלגה.