סקר: תיקו בין הליכוד לכחול לבן, איחוד הימין גובר על הימין החדש

סקר אחרון של חדשות 13 מציג תמונה של תיקו בין שתי המפלגות הגדולות כאשר לכל אחת מהן 28 מנדטים. איחוד מפלגות הימין עם 7 מנדטים, הימין החדש עם 6 וזהות גם כן עם 6 מנדטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/04/19 22:05 א בניסן התשעט

סקר: תיקו בין הליכוד לכחול לבן, איחוד הימין גובר על הימין החדש
הרב רפי פרץ ונפתלי בנט , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בחירות 2019: מסקר חדשות 13 שפורסם אמש (שישי) עולה כי אם הבחירות היו מתקיימות היום הליכוד בראשות בנימין נתניהו וכחול לבן בראשות בני גנץ ויאיר לפיד יקבלו 28 מנדטים. זאת לאחר שבסקר הקודם הליכוד הובילה במנדט אחד. מדובר בסקר האחרון שיפורסם במערכת הבחירות הנוכחית, בהתאם לחוק הבחירות, שאוסר על פרסום סקרים בשלושת הימים האחרונים. מבחינת תמונת הגושים, גוש הימין מוביל בפער של 12 מנדטים על גוש המרכז-שמאל: 66 מול 54.

על פי הסקר, המפלגה השלישית בגודלה היא העבודה בראשות אבי גבאי, שהשיגה 11 מנדטים. מדובר בירידה של שלושה מנדטים בהשוואה לסקר האחרון. לאחר מכן ניצב איחוד מפלגות הימין שהשיג שבעה מנדטים, כמו בסקר הקודם.

צילום: צילום מסך


לאחר מכן בסקר ניצבות ארבע מפלגות שמשיגות שישה מנדטים: הימין החדש בראשות איילת שקד ונפתלי בנט, חד"ש-תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי, יהדות התורה בראשות יעקב ליצמן וזהות בראשות משה פייגלין. אחריהן ניצבות ש"ס בראשות אריה דרעי ומרצ בראשות תמר מרצ עם חמישה מנדטים כל אחת.

צילום: צילום מסך

חותמות את הרשימה רע"מ-בל"ד בראשות מנסור עבאס, כולנו בראשות משה כחלון וישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן עם ארבעה מנדטים. ע"פ הסקר הזה, ליברמן מצליח לעבור את אחוז החסימה, רגע לפני פתיחת הקלפיות. מנגד, מפלגת "גשר" בראשות אורלי לוי-אבקסיס לא מצליחה לעבור את אחוז החסימה עם 2.8%.

צילום: צילום מסך

צילום: צילום מסך


בנוגע לשאלה על התאמה לתפקיד ראש הממשלה 46% מהנשאלים השיבו כי בנימין נתניהו מתאים יותר לתפקיד. 37% מהנשאלים השיבו כי יו"ר כחול לבן, בני גנץ, מתאים יותר, ואילו 17% לא יודעים. במגזר היהודי נתניהו זוכה לתמיכה של 52% ואילו גנץ ל-36%. מנגד, במגזר הלא יהודי 41% מהנשאלים טוענים כי גנץ מתאים יותר, 13% בלבד תומכים בנתניהו ו-46% לא יודעים.