סקר: כחול לבן חוזרת להוביל, איחוד מפלגות הימין עוקפת את הימין החדש

על פי סקר אתר וואלה, כחול לבן חוזרת להוביל, עם 30 מנדטים, לעומת 29 של הליכוד. איחוד מפלגות הימין עם 7 מנדטים, הימין החדש עם שישה, זהות עם חמישה. כולנו בחוץ, אך גוש הימין עדיין מוביל עם 62 מנדטים

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 03/04/19 16:08 כז באדר ב'

סקר: כחול לבן חוזרת להוביל, איחוד מפלגות הימין עוקפת את הימין החדש
הנדנדה נמשכת. גנץ ונתניהו, צילום: גילי יערי ומארק ישראל סלם, פלאש 90

פחות משבוע לבחירות, ונראה כי המפלגות מתייצבות סביב אותם המספרים. על פי סקר אתר וואלה, המתפרסם היום (ד') אחר הצהריים, עולה כי הליכוד וכחול לבן ממשיכות להחליף ביניהן את ההובלה בסקרים, וכעת מפלגתו של בני גנץ היא הזוכה התורנית, עם 30 מנדטים לעומת 29 למפלגתו של ראש הממשלה.

הליכוד
29
הליכוד
כחול לבן
30
כחול לבן
שס
5
שס
ישראל ביתנו
4
ישראל ביתנו
הרשימה המשותפת
4
הרשימה המשותפת
יהדות התורה
6
יהדות התורה
זהות
5
זהות
העבודה-גשר
10
העבודה-גשר
המחנה הדמוקרטי
0
המחנה הדמוקרטי
ימינה
0
ימינה
נעם
0
נעם
הסקר נערך על ידי וואלה בתאריך 3/04
בחירות 2019 - מאגר הסקרים המלא

עוד עולה מהסקר, כי גוש הימין אמנם נחלש מעט, בגלל נפילתה של מפלגת כולנו מתחת לאחוז החסימה, אך הוא עדיין מוביל עם 62 מנדטים, לעומת 58 של גוש המרכז-שמאל. מפלגת העבודה עומדת על 10 מנדטים, אחרי שכבר זכתה ל-14 כאלה בסקר חדשות 13 מוקדם יותר השבוע, וחד"ש-תע"ל של אחמד טיבי ואיימן עודה עם 8 מנדטים.

איחוד מפלגות הימין מוסיפה להקדים את הימין החדש, עם שבעה מנדטים, המכניסים לכנסת את איתמר בן גביר, לעומת שישה למפלגתם של בנט ושקד ששומרת על יציבות יחסית. זהות של פייגלין, שכבר זכתה לשבעה מנדטים בחלק מהסקרים, עומדת על חמישה.

יהדות התורה מקבלת בסקר שישה מנדטים, אחד יותר מש"ס הניצבת על חמישה. גם מרצ מחזקת מעט את כוחה עם שישה מנדטים. ישראל ביתנו ובל"ד-רע"ם זוכות לארבעה מנדטים כל אחת. 

מפלגתו של שר האוצר כחלון, כולנו, לא עוברת את אחוז החסימה, העומד על 3.25 אחוזים מכלל הקולות, וזוכה ל-2.9 אחוזים, גם גשר של אורלי לוי-אבקסיס נותרת בחוץ, עם 2.1 אחוזים.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, הפער בין נתניהו וגנץ הולך ומצטמצם - 48% מהמשיבים סבורים שנתניהו מתאים יותר להיות ראש ממשלה ואילו 35% חושבים שגנץ, שינוי מסקר 'וואלה' הקודם בו זכה נתניהו ל-53%, לעומת 30% לבני גנץ.