סקר חדש: גנץ בירידה. זהות וגשר כף המאזניים בין הגושים

הפרשות האחרונות גרמו לירידת מנדטים בכחול לבן, אולם הליכוד נותר יציב. בתחתית הרשימה ארבע מפלגות על סף אחוז החסימה, שיכולות להטות את גודל הגושים. הסקר מעלה כי יותר מחמישים אחוז אינם מרוצים מתפקודו של נתניהו במערכה בעזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/03/19 08:54 כ באדר ב'

סקר חדש: גנץ בירידה. זהות וגשר כף המאזניים בין הגושים
פרשת הפריצה לפלאפון לא גוועת. גנץ בשיחת טלפון, צילום: פלאש 90. גילי יערי

כחול לבן בראשות בני גנץ - רושמת ירידה של 2 מנדטים ומקבלת 30 מנדטים. מפלגת הליכוד – עומדת יציבה על 28 מנדטים. גוש הימין ממשיך להוביל על גוש השמאל, אולם אורלי לוי וגשר, שעוברים את אחוז החסימה, יכולים לשנות את כל התמונה. 

הירידה של כחול לבן נרשמת לאחר מספר תקריות מביכות של גנץ. בין היתר, חשיפת הפריצה האיראנית  לנייר של הרמטכ"ל לשעבר, חשיפת שיחות פרטיות במטה כחול לבן בהם נשמע היו"ר באמירות קשות על ראש הממשלה, ולסיום הראיון האחרון שנתן גנץ לחדשות 12 במהלכו הוא נשמע מהוסס ומגמגם. 

בהמשך הרשימה מפלגת העבודה יציבה על 10 מנדטים. חד"ש - תע"ל 8 מושבים. יהדות התורה, כרגיל - 7. ש"ס של אריה דרעי גם נשארת על 6. הימין החדש, איחוד מפגות הימין ומרצ - כל אחת עם 5 מנדטים. בתחתית הרשימה, על סף אחוז החסימה, כולנו, גשר, ישראל ביתנו וזהות עם 4 מנדטים כל אחת. 

גוש הימין והחרדים מוביל - עם 63 מנדטים, אחריו, גוש המרכז שמאל והמפלגות הערביות עם 53, ואורלי לוי – 4 מנדטים כאמור. 

הליכוד
28
הליכוד
כחול לבן
30
כחול לבן
שס
6
שס
ישראל ביתנו
0
ישראל ביתנו
הרשימה המשותפת
0
הרשימה המשותפת
יהדות התורה
7
יהדות התורה
זהות
4
זהות
העבודה-גשר
10
העבודה-גשר
המחנה הדמוקרטי
0
המחנה הדמוקרטי
ימינה
0
ימינה
נעם
0
נעם
הסקר נערך על ידי גל"צ בתאריך 27/03
בחירות 2019 - מאגר הסקרים המלא

גל ההסלמה בדרום לא סדק בכוחו של נתניהו, למרות האכזבה של הבוחרים מהתנהלות ראש הממשלה מול חמאס. הסקר בדק כמה הישראלים היו מרוצים מתפקודו של ראש הממשלה במערכה האחרונה בדרום.  54% השיבו כי הם אינם מרוצים מטיפולו של ראש הממשלה בסוגיית עזה. מתוכם – יותר מ-30%  אמרו שהם מאוד לא מרוצים מתפקודו של נתניהו. לעומתם - רק 35 אחוזים, כן מרוצים.

הסקר נערך ב-26 במארס על ידי מינה צמח ומנו גבע ממכון מדגם בקרב 504 נשאלים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה המרבית: 4.4%.