סקר: הליכוד מוביל, גוש הימין מנצח בפער גדול

נדנדת הסקרים נמשכת. על פי סקר עיתון הארץ, הליכוד הוא המפלגה הגדולה ביותר עם 30 מנדטים, לעומת 27 לכחול לבן - שפל במערכת הבחירות. איחוד מפלגות הימין עם 7, הימין החדש וזהות עם 5. כחלון וליברמן בפנים, וגוש הימין מנצח עם 67 מנדטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/04/19 19:31 כז באדר ב'

סקר: הליכוד מוביל, גוש הימין מנצח בפער גדול
הבחירות מתקרבות, צילום: David Cohen/Flash90

פחות משבוע לבחירות, והסקרים ממשיכים להיערם, לקראת היום האחרון בו מותר לפרסם סקרים, ביום שישי הקרוב. סקר 'הארץ' המתפרסם הערב (ד'), ונערך על ידי חברת "דיאלוג", בפיקוח הפרופ' קמיל פוקס מאוניברסיטת תל אביב, מעלה כי גוש הימין מנצח בבחירות בגדול, וכי כל מפלגות הימין עוברות את אחוז החסימה.

הליכוד
30
הליכוד
כחול לבן
27
כחול לבן
שס
5
שס
ישראל ביתנו
4
ישראל ביתנו
הרשימה המשותפת
4
הרשימה המשותפת
יהדות התורה
6
יהדות התורה
זהות
5
זהות
העבודה-גשר
10
העבודה-גשר
המחנה הדמוקרטי
0
המחנה הדמוקרטי
ימינה
0
ימינה
נעם
0
נעם
הסקר נערך על ידי הארץ בתאריך 3/04
בחירות 2019 - מאגר הסקרים המלא

על פי הסקר, מפלגתו של ראש הממשלה נתניהו מנצחת בבחירות עם 30 מנדטים, כאשר כחול לבן יורדת לשפל של 27 מנדטים. איחוד מפלגות הימין יציבה עם שבעה מנדטים, סביב המספר הקבוע שלה, למעשה, מאז סגירת הרשימות, כאשר הימין החדש של שקד ובנט עם חמישה בלבד. גם מפלגת זהות של משה פייגלין עם חמישה מנדטים.

על פי הסקר, כל מפלגות הימין עוברות את אחוז החסימה, כשכולנו זוכה לחמישה מנדטים וישראל ביתנו לארבעה. בגזרת המפלגות החרדיות, יהדות התורה זוכה לשישה מנדטים וש"ס לחמישה. משמעות הנתון הזה היא שגוש הימין זוכה ל-67 מנדטים, שהם מנדט אחד יותר מכמות המנדטים שלו בכנסת הנוכחית.

בגוש השמאל, הזוכה ל-53 מנדטים, מפלגת העבודה יציבה עם 10 מנדטים, כאשר חד"ש-תע"ל, של איימן עודה ואחמד טיבי עם שבעה, ובל"ד-רע"ם עם ארבעה. מרצ זוכה לחמישה מנדטים.