סמוטריץ' לכיפה: "הקדנציה הזו נוריד את שכר הלימוד"

יו"ר האיחוד הלאומי מספר לכיפה מה התכנונים שלו לקראת הקדנציה הבאה, ומאשים את היו"ר הקודם ביוקר שכר הלימוד במוסדות הציונות הדתית: "בנט לא קידם את הפחתת שכר הלימוד כי לא רצה להיחשב מגזרי"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 11/04/19 17:07 ו בניסן התשעט

סמוטריץ' לכיפה: "הקדנציה הזו נוריד את שכר הלימוד"
בצלאל סמוטריץ, צילום: כיפה

ועדת הבחירות עדיין לא פירסמה את התוצאות הסופיות, אך סמוטריץ' מתכונן למשא ומתן הקואליציוני, ומסביר מה הם הקווים האדומים שלו מול נתניהו. 

"איבדנו בציונות הדתית קולות לבנט ולזהות. אני שמח שזהות לא נכנסה כי אידיאולוגית ורוחנית זו היתה מפלגה מסכנת מאוד, מסביר סמוטיריץ, ומוסיף: "בנט- אני מקווה שנתבשר בשורות טובות והם בכל זאת יצליחו לעבור את אחוז החסימה ולהיכנס לכנסת." זרקנו לפח שישה מנדטים של הציונות הדתית כי התפצלנו בין מפלגות שונות ובגלל זה איבדנו מכוחנו". 

"ירדנו לשישה מנדטים מהשמונה שהיינו בכנסת הקודמת. חמישה שקיבלנו ועוד הרב אלי בן דהן שעל פי הסיכומים חוזר אלינו, ולמרות זאת אני מקווה שנהיה שותפים מרכזיים ובכירים בממשלה הבאה של נתניהו. אני מקווהש הראש הממשלה ינהג איתנו בהגינות, עכשיו שאין משקעי עבר כמו שהיה עם בנט ושקד. יש כן שולחן נקי ובתנאי שהוא יהיה הגון איתנו." 

"התיקים שהיו אצלנו בקדנציה האחרונה, חינוך ומשפטים, צריכים להישאר אצלנו. זה נראה לנו הכי טבעי והכי מתבקש. המטרה המרכזית ב-4 השנים הבאות היא להחזיר את גאוות היחידה לתנועה הנפלאה הזו שהתביעה חותם עומק כל כך על החברה הישראלית, בלי שום פופורציה לחלק שלה באוכלוסייה." 

מה הקווים אדומים במשא ומתן הקואליציוני? 

"יש קווים אדומים בקצה אבל לא ככה אנחנו נכנסים למשא ומתן. יש קווים ערכים שנדרוש: יהיה פיתוח של ההתיישובת ונפרק את המנהל הארזחי, לא תקום מדינה פלסטינית. חייבים לדאוג ללהפחתת שכר הלימוד במוסדות הלימוד של הציונות הדתית".

למה זה לא קרה כל הקדנציה הקודמת? 

"היתה הפחתה מינורית בהתחלת הקדנציה. זה לא קרה כי לנפתלי היה קשה לעסוק בסוגיות שנגעו לחינוך הדתי מפחד להצטייר כמגזרי. בגלל זה הוא פרס כנפיים והקים את הימין החדש, חשבתי אז ואני חושב גם היו שזו היתה טעות. בעייני זו גאווה אדירה לדאוג למפעלי התורה והחינוך של הציונות הדתית. זה הדבר הכי לא מגזרי שיש. זה החממות ובתי הגידול של הדור הבא". 

"נפתלי היה יו"ר המפלגה והבית היהודי היו שישה חברי כנסת, לעומת האיחוד הלאומי שהיינו רק שניים. אורי אריאל ואנכי. נפתלי היה בראש ולא היתה הנהגה משותפת כמו שיש עכשיו עם הרב רפי פרץ. היום האחריות מוטלת גם לפתחי, ואני מקווה שתשאלי אותי את השאלות האלו בהמשך ותקבלי תשובות טובות וביצוע בשטח". 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן