סמוטריץ' לכיפה: "הציונות הדתית לא תהיה ילד הכאפות של הממשלה"

יו"ר האיחוד הלאומי מדבר על היחסים שלו עם הרב רפי ואומר גם כי אין סיבה בעולם שתיקי החינוך והמשפטים לא יישארו בבית היהודי. "ההסכם ביני לבין הרב רפי, הוא שהוא המקום הראשון, ואני מקבל את התיק הבכיר. אני לא רוצה להגיע למצב שאני מפעיל את ההסכם הזה"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 30/04/19 18:59 כה בניסן התשעט

סמוטריץ' לכיפה: "הציונות הדתית לא תהיה ילד הכאפות של הממשלה"
ח"כ בצלאל סמוטריץ, צילום: כיפה

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ' טוען כי אין שום התדרדרות ביחסים בינו ובין הרב רפי פרץ, יו"ר הבית היהודי. "אי אפשר בכלל לריב אם הרב רפי. יש כל מיני עסקנים שמנסים לחבל ביחסים". למרות שזו ההשבעה השנייה של סמוטריץ' לכנסת, הוא עדיין מתרגש מהמעמד: "בסוף זו חגיגה דמוקרטית מרגשת. אם סבתא שלי, ניצולת שואה הייתה חושבת שיהיה לה נכד שיהיה חבר כנסת במדינת ישראל העתידית. זה מרגש". 

הצבתם תנאים לכניסה לממשלה: תיק החינוך ותיק המשפטים. תלכו עם זה עד הסוף?

"אני מציע להפנות את השאלה לנתניהו. זו הדרישה הכי טבעית שלנו. יש לנו זכות לתיקים הללו. אם ליברמן נשאר עם הביטחון עם חמישה מנדטים, כחלון נשאר עם האוצר עם ארבעה, ודרעי נשאר עם תיק הפנים, אין סיבה שהציונות הדתית תהיה ילד הכאפות והפראיירים של הממשלה הבאה ולא תישאר עם התיקים שלה. זו הדרישה הטבעית שלנו. אנחנו מבקשים בסך הכל לשמר את התיקים הללו. הבטחנו את זה לבוחרים".

אם לא תקבלו את התיקים?

"אני לא אוהב לדבר באולטימטומים מול נתניהו. אין לנו תכנית מגירה. ההסכם ביני לבין הרב רפי, הוא שהוא המקום הראשון, ואני מקבל את התיק הבכיר. אני לא רוצה להגיע למצב שאני מפעיל את ההסכם הזה. הרב רפי מתאים להיות שר חינוך. הוא איש מדהים. בישרות ובחברות".

אבל נראה שלא פשוט מה שקורה ביניכם.

"זה לא נכון. יש שועלים מחבלים בכרמים שמנסים לתדרך עיתונאים על כל מיני מחלוקות שלא היו ולא נבראו. אנחנו בשבועות האחרונים בשיח רצוף".

מה מעקב את המסמך לליכוד?

"יש כאן פער מובנה. אני חי את העסק כבר ארבע שנים. הרב רפי חדש, הוא לומד את העסק. אני לא רוצה שנהיה חתומים על מסמך שאנחנו לא מבינים אותו. הרב רפי נותן בי אמון. אנחנו רוצים את הזמן לגבש את המסמך. אני אומר לכם, לתקשורת, אל תקנו ספינים של עסקנים מליגה ד' שיש להם כל מיני אינטרסים. אין בינינו שום מריבה. הרב רפי איש כל כך נעים שאי אפשר לריב איתו בכלל. הביחד שלנו יחזיק".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן