סמוטריץ' לגנץ: "למות בשדה הקרב הציונות הדתית יכולה, אבל לא להחזיק בתיקי החינוך והמשפטים?"

יו"ר האיחוד הלאומי תקף את יו"ר כחול לבן על תגובתו על חשיפת ההקלטה, והוסיף עקיצה גם לראש הממשלה: "ממך לא ציפיתי ליישר קו עם ההסתה של השמאל כאשר היא מכוונת לבני הציונות הדתית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/04/19 11:08 ד בניסן התשעט

סמוטריץ' לגנץ: "למות בשדה הקרב הציונות הדתית יכולה, אבל לא להחזיק בתיקי החינוך והמשפטים?"
סמוטריץ מצביע עם אשתו וילדיו, צילום: יחצ

יו"ר האיחוד הלאומי סמוטריץ׳ הצביע הבוקר יחד עם אשתו רויטל וילדיהם בקלפי בקדומים. בצאתו מהקלפי מסר הצהרה והתייחס גם לפרסום הקלטת דבריו אמש וההתקפה מצד ראשי כחול לבן גנץ ולפיד: "גנץ תתבייש. למות בשדה הקרב הציונות הדתית יכולה, אבל לא להחזיק בתיקי החינוך והמשפטים?"

סמוטיריץ' הטיח מילים קשות גם בראש הממשלה נתניהו, בעקבות תגובתו לפרסום ההקלטה: "מבלי להתייחס למה שנאמר בחדרי חדרים - תיקי החינוך והמשפטים שלנו. זה ברור לכולם. הם היו שלנו בקדנציה הזאת והם ישארו שלנו בעז״ה גם בקדנציה הבאה."

לדברי סמוטריץ': "אתה נמצא 10 שנים תחת מסע דה לגיטימציה שקרי ומסית. ממך לא ציפיתי ליישר קו עם ההסתה של השמאל כאשר היא מכוונת לבני הציונות הדתית. מי כמוך יודע את ערכם וכמה הם לא קיצוניים. מי כמוך יודע לבקש את קולם. האם הם מספיק טובים רק כדי להיות מתחת לאלונקה שלך אבל הם לא טובים כדי שתגבה אותם כששופכים את דמם?" 

אמש (ב') נחשפה הקלטה סודית של סמוטריץ'. בה הוא מתדרך פעילים ואומר להם שנתניהו הבטיח למפלגתה הסרוגה את תיק המשפטים והחינוך:"היו לנו סיכומים מאוד ברורים עם נתניהו, שני תיקים בכירים. לכולם ברור שהכוונה להשאיר בידיים שלנו את החינוך והמשפטים". 

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, התייחס לפרסום ואמר כי "קלטות סמוטריץ מזעזעות ומסוכנות. ישאל את עצמו כל אזרח ישראלי אם הוא מוכן שחינוך ילדיו יופקד בידי כהניסטים גזענים המובילים אג׳נדה של שנאה פנימית.  ההודאה של סמוטריץ׳ על עסקה סודית עם נתניהו לקבל את משרדי החינוך, המשפטים  ובטחון הפנים היא איום ישיר על המשטר הדמוקרטי, ומביאה אותנו לפתחו של עידן חשוך ומסוכן. 
מי שמצביע לנתניהו מצביע למעשה לסמוטריץ ובן גביר. רק הצבעה לכחול לבן בראשות בני גנץ תעצור את ההידרדרות המסוכנת הזו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן