נתניהו על עזה: "אני לא עושה מלחמות מיותרות"

ראש הממשלה התראיין לפני המראתו לרוסיה, ואמר כי אין קשר בין תזמון הבאת גופתו של זכריה באומל לבין הבחירות, כי כל האופציות - כולל כיבוש עזה - נמצאות על השולחן תמיד, וכי קמפיין הליכוד לא חצה את הגבול בהכפשות

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/04/19 08:45 כח באדר ב'

נתניהו על עזה: "אני לא עושה מלחמות מיותרות"
ראש הממשלה בשוק התקווה, אמש, צילום: פלאש 90

"קיוויתי שיימצא מישהו שייקח את הרצועה - אבל אין". כך אומר הבוקר (ה') ראש הממשלה נתניהו בראיון לירון דקל ועמית סגל ברשת ב', בתשובה לשאלה מדוע לא מוטט את שלטון החמאס, כפי שהבטיח לפני שנבחר בשנת 2009. נתניהו סיפר כי שוחח עם "מנהיגים ערבים רבים" על המצב בעזה, אבל אף אחד מהם לא הביע רצון לקחת אחריות על הנעשה ברצועה.

https://soundcloud.com/kan-bet/a2plpqa53nk5/s-2aoFO

על הטענה כי המצב הביטחוני בעזה החמיר בעשור בו הוא מכהן כראש ממשלה, אמר ראש הממשלה: "אנחנו מכים בהם, הרי אי אפשר לעשות הסדר מדיני עם מישהו שרוצה להשמיד אותך. אינני יודע אם נצליח להגיע לשקט ארוך טווח, אבל דבר אחד אני יודע - אני לא עושה מלחמות מיותרות. אני מפעיל כוח כשצריך ומוכן גם לשלם את המחירים, אבל רק כשצריך. אני מוכן לשלם את המחיר הפוליטי גם כשלא צריך. יכול להיות שניאלץ לצאת למבצע צבאי רחב ברצועה, אבל זאת האופציה האחרונה".

על התסכול בקרב תושבי עוטף עזה ממדיניות הממשלה, השיב נתניהו כי "כל האופציות - כולל האפשרות של כניסה וכיבוש - הן בהתאם למה שטוב למדינת ישראל. עכשיו אנחנו עוטפים את עזה עם כוח עצום, והאפקט הראשוני זה שחמאס והג'יהאד האסלאמי מביאים אלפי מרסנים שהרחיקו את המתפרעים מהגדר".

נתניהו נשאל אם קמפיין הליכוד נגד בני גנץ לא עבר את הגבול: "אמרתי שהוא באמת שמאל, נכון מאוד. זאת הגישה שלו - הוא תמך בהסכם הגרעין עם איראן, הוא אמר שהוא מסכן את חיילי גולני כדי לא לפגוע בפלסטינים. אני חושב שזה לא תקין. אמרתי שאני חושב שזה גדול עליו - מעולם לא אמרתי שהוא לא שפוי. אמרתי שהוא קורס תחת הלחץ אני לא מתייחס לתקופת כהונתו כרמטכ"ל. אני חושב שהמעבר מהצבא לפוליטיקה, במיוחד למדינאות, הוא מעבר קשה מאוד וכנראה שבאמת קשה לו לעמוד בלחץ".

לאחר השבת גופתו של רס"ל זכריה באומל הי"ד, אמש, עלו טענות כי עיתוי הבאתו תוזמן להיות בדיוק ערב הבחירות, אמר נתניהו כי מדובר ב"קשקוש מוחלט", וכי, "התאריך נקבע על ידי שיקולים מבצעיים בלבד. ברגע שכל הבדיקות הדרושות הסתיימו - הדבר פורסם. אנחנו מעדכנים מיד את המשפחה, היא לא צעירה ולא מחכים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן