חשבון הפייסבוק של הליכוד נחסם ואז שוב נפתח

ראש הממשלה נחסם שוב בפייסבוק לאחר שפרסם סקרים דרך הצ'אטבוט בחשבונו, בניגוד לחוק הבחירות האוסר על תעמולה ביום הבחירות. לפני זמן קצר אישר יושב ראש ועדת הבחירות להשיב את חשבון הפייסבוק לפעילות, בכפוף להתחייבות שפעולות מעין אלו לא ישנו

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/09/19 17:08 יז באלול התשעט

חשבון הפייסבוק של הליכוד נחסם ואז שוב נפתח
ראש הממשלה נתניהו., צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

ראש הממשלה, נתניהו קיים היום (ג) ראיונות רדיו לתחנה החרדית קול חי ולתחנת גלי ישראל, ובכך פעל לכאורה בניגוד לחוק הבחירות. סעיף 129 לחוק קובע כי "משעה שבע בערב ביום שלפני יום הבחירות ובכל יום הבחירות לא תהיה תעמולת בחירות על ידי אסיפות, תהלוכות, רמקולים או שידורים ברדיו ובטלוויזיה".  אם לא די בזה הבוט בעמוד הפייסבוק של ראש הממשלה הושעה שוב, לאחר שהפיץ היום תוצאות של סקרים בניגוד לחוק.
מפייסבוק נמסר: "אנו עובדים עם ועדות בחירות ברחבי העולם כדי לסייע בשמירה על טוהר הבחירות. המדיניות שלנו מציינת במפורש כי מפתחים נדרשים לציית לכל החוקים החלים במדינה בה האפליקציה שלהם זמינה. לכן, השעינו את פעילות הבוט לאור הפרה של החוק המקומי עד לסגירת הקלפיות". בתגובה להשעיית הבוט היום, תקף נתניהו בשידור חי את פייסבוק על כך  שהם מונעים ממנו לפנות ישירות לגולשים.

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, חנן מלצר, אישר בשעה האחרונה מחדש את פעילות הבוט של הפייסבוק הליכוד, לאחר שח"כ דוד ביטן  התחייב בפניו כי  יפסיקו להפיץ בו סקרים או פרסומים הנחזים להיות סקרים. כמו כן, התחייב ראש הממשלה בנימין נתניהו להפסיק להתראיין לרדיו ולטלוויזיה עד לסגירת הקלפיות.

כזכור, פעילות הבוט של קמפיין נתניהו הושעתה כבר ל-24 שעות לפני חמישה ימים לאחר שהפיץ הודעה בה הזהיר מפני "ממשלת שמאל הנשענת על הערבים שרוצים להשמיד את כולנו – נשים, ילדים וגברים". מפייסבוק נמסר אז כי מדובר ב"הפרה של המדיניות שלנו בכל הנוגע לדיבור שנאה"

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן