הכנסת ה-21 הושבעה

לאחר מערכת בחירות מפרכת, הגיעו זה אחר זה 120 חברי הכנסת החדשים והוותיקים להשבעת הכנסת ה-21 בירושלים. באופן רשמי, יולי אדלשטיין ימשיך לכהן כיו"ר הכנסת. הרב פרץ לכיפה: "בצלאל ואני הולכים ביחד"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 30/04/19 08:50 כה בניסן התשעט

הכנסת ה-21 הושבעה
הכנסת ה-21, צילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

אחרי פגרת הבחירות והשיפוץ במליאה, 120 חברי כנסת, מתוכם 49 נבחרים חדשים, נכנסו היום (ג') בדלתות המשכן ולוקחים חלק במושב הפתיחה של הכנסת ה-21. בישיבה הראשונה של מפלגת הליכוד הוחלט על כך שיולי אדלשטיין ימשיך לכהן כיו"ר הכנסת. בישיבת הסיעה הראשונה של מפלגת כחול לבן הציג ח"כ יאיר לפיד חזית תקיפה נגד ממשלת נתניהו: "הכנסת לא תהיה עיר מקלט".

לראשונה בתולדות המשכן קיבל משמר הכבוד של משמר הכנסת את נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, באמצעות מצעד כבוד. עוד ליוו את הנשיא שיירת אופנועים ופרשים על סוסים. יו"ר הכנסת, יולי יואל אדלשטיין, מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ, מזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורוביץ, קצין הכנסת יוסף גריף וראש אגף טקסים ואירועים ליאת שמעוני-קוניצקי, קיבלו את פני הנשיא. ברקע השמיעה תזמורת צה"ל תרועות חצוצרה ואת המנון המדינה. נס הנשיא הונף ואדלשטיין וריבלין סקרו את משמר הכבוד. לבסוף הניח נשיא המדינה זר לרגלי הגלעד לזכר חללי מערכות ישראל, המוצב ברחבת המשכן.

https://youtu.be/bVT__oNsDyk

נשיא המדינה ראובן ריבלין

נשיא המדינה ראובן ריבליןצילום: דוברות הכנסת, עומר שדר

ח"כ הנכנס אופיר סופר

ח"כ הנכנס אופיר סופרצילום: דוברות הכנסת, עומר שדר

ח"כ אלעזר שטרן

ח"כ אלעזר שטרןצילום: דוברות הכנסת, עומר שדר

בראיון ל'כיפה' אמר יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ כי קיימים גורמים שמנסים לסכסך בינו לבין יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ'. "בצלאל ידידי ראוי ומתאים לתיק המשפטים. אני שומע קולות ומנצל את ההזדמנות הזאת ולהגיד שהכל בסדר. אני לא מאמין שקשה לו איתי. אנחנו מדברים בשפה דומה. אנחנו מתהלכים ביחד". 

ח"כ הנכנסת עידית סילמן

ח"כ הנכנסת עידית סילמןצילום: דוברות הכנסת, עומר שדר.

ח"כ מוטי יוגב

ח"כ מוטי יוגבצילום: דוברות הכנסת, עומר שדר

ח"כ הנכנס גבי אשכנזי

ח"כ הנכנס גבי אשכנזיצילום: דוברות הכנסת, עומר שדר

השר צחי הנגבי, ח"כ עמיר פרץ, וח"כ הנכנס בני גנץ

השר צחי הנגבי, ח"כ עמיר פרץ, וח"כ הנכנס בני גנץצילום: דוברות הכנסת, עומר שדר

ח"כ הנכנס חילי טרופר

ח"כ הנכנס חילי טרופרצילום: דוברות הכנסת, עומר שדר

בכנסת ה-21 יכהנו 49 חברי כנסת חדשים. בנוסף יכהנו 10 חברי כנסת ערבים ושני דרוזים, לעומת מספר גדול יותר בכנסת הקודמת - 13 ערבים וחמישה דרוזים. יכהנו בה גם 15 יוצאי מערכת הביטחון, 22 ח"כים חרדים ודתיים ומספר שיא של חמישה ח"כים גאים. כמו כן, צפויים לכהן גם שני ח"כים יוצאי אתיופיה ושישה יוצאי ברית המועצות לשעבר