במשרד היח"צ הסרוג הודו: אנחנו אחראיים להחדרת המצלמות לקלפיות ערביות

ח"כ מיכל רוזין פנתה ליועמ"ש בדרישה שיחקור את הליכוד בחשד להצבת מצלמות בקלפיות במגזר הערבי. זאת לאחר שמשרד יחסי הציבור הסרוג, קייזלר-ענבר, הודה כי הוא עומד מאחורי המהלך בשיתוף הליכוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/04/19 15:41 ו בניסן התשעט

במשרד היח"צ הסרוג הודו: אנחנו אחראיים להחדרת המצלמות לקלפיות ערביות
קלפי, צילום: David Cohen/Flash90

ח"כ מיכל רוזין הפנתה היום (ה') ליועמ"ש בדרישה שיחקור את ניסיון החדרת המצלמות הנסתרות לקלפיות במגזר הערבי. זאת לאחר שמשרד יחסי הציבור קייזלר-ענבר חשף כי הוא עומד מאחורי המהלך, שנעשה בשיתוף פעולה עם הליכוד.

"פניתי ליועמ"ש", צייצה רוזין, "בדרישה לבצע בדיקה דחופה בעקבות ניסיונות דיכוי ההצבעה של המיעוט הערבי מטעם הליכוד והפרת סעיף 122(3) לחוק הבחירות הנוגע לאיסור על איום בבחירות. הליכוד ניסה להרתיע בוחרים בחברה הערבית ממימוש זכותם הדמוקרטית, באופן שעולה עד כדי איום".

במהלך יום הבחירות נחשף ב ynet כי אנשי מפלגת הליכוד התקינו 1,300 מצלמות נסתרות בקלפיות שונות במגזר הערבי מחשש שיתבצעו שם זיופים. עוד דווח כי המפלגה השקיעה ביוזמה תקציב גדול. יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, התייחס לתלונת מפלגות חד"ש-תע"ל, ואמר כי אסור לעשות במצלמות שימוש אלא אם קיים חשש לפגיעה ממשית בטוהר הבחירות ובקיומן כסדרן.

קייזלר עם בני הזוג נתניהו

קייזלר עם בני הזוג נתניהוצילום: צילום מסך מדף הפייסבוק של קייזלר-ענבר

אמש, חשפו במשרד יחסי הציבור קייזלר-ענבר כי הם אלה שעמדו מאחורי המהלך. "ששש… אל תגלו לאף אחד. זה היינו אנחנו", נכתב בדף הפייסבוק של המשרד אותו הקימו עופר ענבר, שעבד בבחירות עם כולנו, ושגיא קייזלר, שחבר במהלך הקמפיין למפלגת הליכוד.

עוד נכתב בפוסט: "ראיתם את הכתבות בתקשורת שהבעירו את השטח ביום הבחירות? אלו שסיפרו על מצלמות שהושתלו בקלפיות במגזר הערבי ומנעו אלפי זיופים? אז כן, אנחנו 'אשמים' במהלך הזה. אחרי תקופת הכנה ארוכה, מערך לוגיסטי מדהים ושותפות עמוקה וצמודה עם טובי האנשים בליכוד, הרמנו מבצע שהיתה לו תרומה מכרעת לאחד ההישגים החשובים ביותר של מחנה הימין: 'טוהר המידות' במגזר הערבי. ובזכות זה שהוצבו משקיפים מטעמנו בכל קלפי, אחוז ההצבעה ירד מ50%, הנמוך ביותר שנראה בשנים האחרונות!".