מרצ דורשת: להוסיף שעה להצבעה במגזר הערבי

מפלגת מרצ פנתה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, בדרישה להאריך בשעה את ההצבעה בקלפיות במגזר הערבי, בשל חשיפת המצלמות הנסתרות שהותקנו בקלפיות. זאת לאחר שבמגזר הערבי נרשמו אחוזי הצבעה נמוכים במיוחד

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 09/04/19 21:08 ד בניסן התשעט

מרצ דורשת: להוסיף שעה להצבעה במגזר הערבי
ראשי מפלגת חד"ש-תע"ל, אחמד טיבי ואיימן עודה, צילום: פלאש 90

שעת פרסום המדגמים תידחה? מפלגת מרצ פנתה הערב (ג') במכתב ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, בדרישה להאריך בשעה את ההצבעה ביישובים במגזר הערבי. הדרישה של מרצ מגיעה בעקבות הפרסום על התקנת מצלמות נסתרות בקלפיות במגזר הערבי, על פי הטענה על ידי פעילי ליכוד.

במרצ טוענים כי אחוזי ההצבעה הנמוכים במיוחד במגזר הערבי שנרשמו במהלך היום הגיעו בעקבות פרשת המצלמות. לטענתם, הציבור הערבי מרגיש שמרגלים אחריו, ושלקולותיו אין בעצם משמעות, ולכן כלל לא טרחו לצאת להצביע.

בשעות הערב נרשם זינוק בהצבעה במגזר הערבי, ייתכן שבעקבות 'קמפיין געוואלד' של ראשי המפלגות, שקראו שוב ושוב לציבור הערבי לצאת ולהצביע - על אף התקנת המצלמות, שכבר הוסרו בשעות הבוקר.


להורדת הקובץ

גם רשימת חד"ש-תע"ל הצטרפה לדרישה, בהודעת המפלגה נאמר: "לאחר שבמהלך היום נרשמו אחוזי הצבעה נמוכים מהרגיל בקרב החברה הערבית - חבר הכנסת איימן עודה, יו״ר רשימת חד״ש-תע״ל הזהיר ממחיקת הייצוג הערבי בכנסת. 
בשטח מדווחים שיש תנועה לעבר הקלפיות ובחלק מהישובים התחילו להצטבר תורים. כרגע עומדים על 46 אחוזי הצבעה. 

"בעקבות הנסיונות של הליכוד לשבש את ההצבעות בהכנסת המצלמות הנסתרות ואחוזי ההצבעה הנמוכים, רשימת חד״ש תע״ל הגישה בקשה דחופה לועדת הבחירות להשאיר את הקלפיות פתוחות עד השעה 23:00".