מנדלבליט נגד קמפיין ש"ס: שוחד בחירות

היועמ"ש הורה על צו מניעה לקמפיין הבחירות של ש"ס המזכה את תומכיה באות בספר התורה שיוכנס לכתל המערבי. בש"ס זועמים: "תפיסה הפטרונית המזלזלת באינטליגנציה של הבוחר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/04/19 09:31 כו באדר ב'

מנדלבליט נגד קמפיין ש"ס: שוחד בחירות
שוחד בחירות? | השר אריה דרעי, יו"ר ש"ס , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

היועץ המשפטי לממשלה הוציא חוות דעת נגד קמפיין הבחירות של ש"ס, לפיו תומכי המפלגה יזכו באות בספר התורה שיוכנס לכותל המערבי, וטען כי מדובר במתן בתנות אסורות, ומנוגד לחוק דרכי תעמולה. 

בחוות הדעת ששיגר מנדלבליט לשופט מלצר, יו"ר וועדת הבחירות כתב: "יש להורות על מתן צו מניעה אשר יאסור על המשך פרסום הכיתוב לפיו "הנרתמים לפרויקט 'יוסף עליכם' וכל התומכים החדשים יזכו באות בספר תורה מיוחד שיוכנס לכותל המערבי!", בקשר לתעמולת הבחירות של מפלגת ש"ס". 

בש"ס השיבו ליועמ"ש: ״התפיסה הפטרונית המבקשת לקבוע חלוקה בין אלו המוקירים תודה באמצעות כובע מצחיה לבין הקדשת אות בספר תורה כהבעת הוקרה היא זלזול באינטליגנציה של הבוחר. לשיטת ההגמוניה הבוחר הספרדי הוא פרמיטיבי ונבער מדעת שיכולת הבחירה נעלמת ממנו כשהוא מחליט לבחור בתורה. זו העמדה המסתתרת מאחורי היועמ״ש לממשלה. והיא מנוגדת לערכים ליברלים של רב תרבותיות״.

עוד מכתב התגובה של שס: ״השאיפה ׳להסליל׳ ולחנך את כל אזרחי ישראל תחת קורת גג אחת שנקראת ׳בוחר סביר׳ דינה להיכשל כשלון חרוץ והיא לא עומדת בתפיסה ליברלית הרואה ערך בהכרה בתרבויות המיעוט״.