מירי רגב זועמת: מפיצים נגדי פייק ניוז

לאחר שישראלית נעצרה ברומא, בעקבות השחתת קיר הקולוסיאום, הופץ ברשתות החברתיות צילום מסך של ציוץ, לכאורה, של שרת התרבות, התומך במעשה. רגב הבהירה כי הציוץ לא שלה, והודיעה כי הגישה תביעה במשטרה נגד מזייפי הציוץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/04/19 21:39 כב בניסן התשעט

מירי רגב זועמת: מפיצים נגדי פייק ניוז
השרה מירי רגב. פייק ניוז, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מירי רגב תומכת בהשחתת הקולוסיאום? כנראה שיש מי שחושב שכן. מוקדם יותר היום (שבת) נעצרה ברומא אזרחית ישראלית, שחרתה כתובת על קיר הקולוסיאום, התיאטרון הרומאי המפורסם בעיר. לאחר פרסום המקרה הופץ ברשתות החברתיות צילום מסך של ציוץ בטוויטר, לכאורה של החשבון הרשמי של השרה מירי רגב, לפיו "הישראלית שנעצרה הערב ברומא רק ציירה ציור קטן על קיר הקולוסיאום, בעוד שהרומאים החריבו את כל בית המקדש השני. שוחחתי עמה ואמרתי לה שכל עם ישראל מאחוריה".

הציוץ כביכול של השרה מירי רגב

הציוץ כביכול של השרה מירי רגבצילום: צילום מסך

לאחר הפצת הציוץ ברשתות החברתיות הבהירה השרה רגב כי מדובר בזיוף וב"פייק-ניוז", ביקשה ממי ששיתף את צילום המסך להסיר אותו, ואף הודיעה כי הגישה תלונה במשטרה נגד יוצרי הזיוף. לדבריה, "יוזם ההטעיה לא ציין בשום מקום כי מדובר בסאטירה ושבינה לבין המציאות אין כל קשר. רבים שיתפו אותו ברשתות החברתיות והגדילו את החשיפה, ואחרים צילמו מסך והפיצו בוואטסאפ. 
חוסר האחריות הזו, עלולה להוביל לתקרית בינלאומית בשל העובדה ש"הפוסט רשמי" של שרה בממשלת ישראל, מייחס לה באופן שקרי תמיכה בהשחתת אתר מורשת עולמי כנקמה על מעשי הרומאים בעם היהודי.
הנחיתי בעקבות כך את קצין הביטחון של המשרד להגיש תלונה במשטרת ישראל נגד מזייפי הציוץ ולפני זמן קצר הוא עשה זאת". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן