לפיד: "ביבי שם את האינטרס האישי הצר לפני המדינה"

בקשת הפוליטית מגיבים למינוי בנט לשר הביטחון. בימין מברכים ובכחול לבן ובשמאל מגנים: "צירופם של בנט ושקד למפלגת נתניהו מבהיר שפניהם למערכת בחירות נוספת"; "ראש ממשלת המעבר שאיננו מחזיק אפילו במנדט פועל על פי שיקולים אישים צרים. אלוהים שמור על מדינת ישראל"

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 09/11/19 17:58 יא בחשון התשפ

לפיד: "ביבי שם את האינטרס האישי הצר לפני המדינה"
קרבות בצמרת? לפיד ויעלון, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

מינויו הצפוי של נפתלי בנט לשר הביטחון גורר גל של תגובות מכל הקשת הפוליטית. בעוד בצד הימני של המפה הפוליטית, לפחות בבית היהודי ובימין החדש ברכו על מינויו של בנט לתפקיד, בכחול לבן, ובשמאל מיהרו לגנותו.

שותפתו של נפתלי בנט, ח"כ איילת שקד הסבירה כי: "נתניהו הציע לנו שני תיקים מהתיקים הפנויים:חקלאות ,תפוצות ורווחה או רק ביטחון. בהחלטה משותפת סיכמנו שבנט ימונה לשר ביטחון עד שתוקם הממשלה. אני משוכנעת שזה נכון לטובת מדינת ישראל".

גם מי שהחליף את בנט בתפקיד שר החינוך, יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ ברך את בנט ואמר: "ברכות לנפתלי בנט על המינוי. אתגרים בטחוניים רבים וגדולים מונחים לפתחה של מדינת ישראל, ומהכירותי איתו אני סמוך ובטוח שהוא יוכל לעמוד בהם".

מנגד, שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר, ח"כ משה (בוגי) יעלון (כחול לבן) הגיב בזעם על המינוי ואמר: "ראש ממשלת המעבר שאיננו מחזיק אפילו במנדט להקמת הממשלה ושמצוי ערב קבלת הכרעות משפטיות בעניינו - פועל על פי שיקולים אישים צרים באופן חסר תקדים ומשתמש בתיק הביטחון הרגיש בתקופה בטחונית רגישה משל היה צעצוע במגרש המשחקים הפוליטי. אלוהים שמור על מדינת ישראל".

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד אמר כי במקום לקדם ממשלת אחדות, נתניהו ממשיך לבצר את בלוק החסינות. "אין דרך לספור את הפעמים שבהם אמר שבנט הוא ילדותי וחסר אחריות. עכשיו הוא שם בידיו את המערכת האחראית על חיי ילדינו. בגלל תיקיו הפליליים ביבי שם את האינטרס האישי הצר לפני המדינה. ‏עיני הבוחרים נשואות אלינו. נמשיך לפעול להקמת ממשלת אחדות רחבה שבאה לעבוד בשביל הציבור ולא בשביל עצמה".

האלוף במיל' וח"כ יאיר גולן מהמחנה הדמוקרטי אמר כי צירופם של בנט ושקד למפלגת נתניהו מבהיר שפניהם למערכת בחירות נוספת. "הקמת ממשלת מיעוט בתמיכה חיצונית נראית כעת כאפשרות היחידה להציל את ישראל ממערכת בחירות שלישית ברצף. זה הדבר הנכון, האחראי, והציוני לעשות".