לחץ או ספין? נתניהו זימן את ראשי המועצות לפגישה דחופה

יומיים לבחירות, ראש הממשלה זימן לפגישה אחרי הצהריים את ראשי הרשויות של הליכוד מכל רחבי הארץ, ובתוכם ראשי הרשויות ביהודה ושומרון. סמוטריץ': "הפעם הציונות הדתית לא תהיה פראיירית ולא תקנה את המניפולציות שמפעילים עליה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 07/04/19 16:00 ב בניסן התשעט

לחץ או ספין? נתניהו זימן את ראשי המועצות לפגישה דחופה
פגישת ראשי הרשויות ביהודה ושומרון עם נתניהו, לפני כחצי שנה, צילום: מועצת ישע

נתניהו בלחץ, או ספין שנועד למשוך מצביעים לליכוד? ראש הממשלה זימן להערב (א') מפגש בלשכתו עם ראשי הרשויות המקומיות של הליכוד מרחבי הארץ, כמו כן זימן 'מפגש דחוף' עם שרי וח"כי הליכוד, וכן עם ראשי סניפים של המפלגה.

בהודעת הליכוד לראשי הסניפים נאמר: "היום בשעה 20:30 יתקיים במעון ראש הממשלה כינוס חירום של שרים, ח״כים ויו״ר סניפי הליכוד להצלת שלטון הימין. נוכחותך חשובה והכרחית".

נתניהו גם פרסם סרטון בו הוא קורא למצביעי הימין לבוא לקלפי ולהצביע ליכוד, כמו שהיה בבחירות הקודמות. בסרטון נראה נתניהו לחוץ מאוד, אך רבים טוענים כי מדובר בספין מכוון וידוע מראש, שכל מטרתו היא לשאוב את הקולות מהמפלגות הקטנות ולהעביר אותם לליכוד ברגע האחרון, באמצעות יצירת לחץ ואזהרות כי אם לא יצביעו ליכוד, שלטון הימין בסכנה.

יו"ר האיחוד הלאומי ומספר 2 באיחוד מפלגות הימין, בצלאל סמוטריץ', פרסם סרטון בו הוא קורא למצביעי הימין שלא להיגרר להיסטריה אותה מנסה ליצור נתניהו בכוח, ולא לזנוח את המפלגות שמימין לליכוד. לדברי סמוטריץ', "הפעם הציונות הדתית לא תהיה פרייארית ולא תקנה את המניפולציות שמפעילים עליה". הוא קרא גם לראשי הרשויות ביו"ש, שזומנו לפגישה הדחופה עם ראש הממשלה, לא להיכנס ללחץ בגלל קמפיין נתניהו.