מתקפה מבית: פעילי הבית היהודי פועלים להצרת סמכויותיו של הרב פרץ

חברי מרכז בולטים במפלגה שיגרו מכתב דרישות ליו"ר הטרי, במטרה להשיב את הכוח לחברי המרכז, שנלקח מהם בימי בנט

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 01/05/19 11:59 כו בניסן התשעט

מתקפה מבית: פעילי הבית היהודי פועלים להצרת סמכויותיו של הרב פרץ
צילום: כיפה

כ-100 חברי מרכז בבית היהודי שיגרו מכתב ליושב ראש המפלגה, הרב רפי פרץ, במטרה להחזיר את הכוח למרכז הבית היהודי, שנלקח מידהם על ידי היו"ר הקודם- נפתלי בנט. בין החתומים על המכתב ניתן למצוא יושבי ראש של מגוון סניפים בכל רחבי הארץ ופעילים מרכזים. 

במכתב מבקשים הפעילים "התאמה ובנייה מחדש של מוסדות המפלגה: המרכז, הסניפים, התנועה והמנגנון". על פי בקשת הפעילים יו"ר המרכז יבחר על ידי חברי המרכז, ולא על ידי יושב הראש, כמו שהוחלט בימי בנט. 

צילום: ללא

 

עוד ביקשו הפעילים מהרב פרץ לערוך סבב מינויים חדש בין היתר: מנכ"ל, נשיאות ומזכירות חדשים, שיגיעו לאישורם של חברי המרכז, ובכך למנוע מהרב פרץ מלמנות מישהו מטעמו. לפי שעה כלל המינויים הללו לא מאוישים, למעט תפקידו של מנכ"ל המפלגה- ניר אורבך. הפעילים החתומים  על המכתב מנסים לגרום להדחתו של המנכ"ל המכהן, שמונה על ידי בנט, ומאז עריקותו של בנט לימין החדש נחשד אורבך על ידי הפעילים בכל מערכת הבחירות, כאיש סודו ויד ימינו של יו"ר הימין החדש. 

כמו כן, במכתב רוצים הפעילים למגר את התופעה של חברי מרכז שהצביעו למפלגות האחרות ובכללם לימין החדש. הפעילים דורשים כי "חברי המרכז יחתמו על הצהרה שלא פעלו למען מפלגה אחרת בבחירות הארציות ולשלוח את ההצהרה חתומה". 

לכינוס של הבית היהודי, שנערך ערב חג הפסח בפתח תקווה, הגיעו פעילי מרכז, שהתמודדו ברשימת הימין החדש, ובניהם ג'רמי סולטן- מקום 16 בימין החדש. רבים מחברי המרכז התרעמו על הגעתו, מיד לאחר הפסד הימין החדש.

בימי בנט נעשו שינויים נרחבים בחוקת המפלגה, שנועדו לחזק את כוחו של יושב הראש לעומת כוחם של חברי המרכז. בנוסף אישי המפתח במפלגה מונו על ידי בנט ועשו כמצוותו, כך שכוחו היה כמעט בלתי מוגבל. מנכ"ל המפלגה-ניר אורבך גיבה את בנט ואישר מינויים רצים שלו, ללא אישורם של חברי המרכז. בנוסף יכל בנט להתאחד, על פי החוקה, להתאחד עם כל מפלגה ללא אישור המרכז. 

עוד דורשים הפעילים כי השלמת מהלך המינויים יעשה " עד 100 יום ממועד בחירות לכנסת ה-21". כלומר בעוד שלושה חודשים.

חברי המרכז טוענים שהם רוצים לכונן מערכת של איזונים ובלמים טובה יותר בין יו"ר המפלגה לחברי המרכז: "פעילי המפלגה מבקשים לחזק את ידי הרב רפי, ותומכים בהחלטותיו בניהול המו"מ. 
כמו כן הם מבקשים ממנו לשקם את המפלגה ומוסדותיה, תוך התחשבות באנשי השטח הפעילים לטובת המפלגה במשך שנים".

ג'רמי סולטן מוסר: ״הוזמנתי לכנס על ידי מנכ״ל המפלגה ניר אורבך. התייעצתי איתו האם כדאי לי להגיע או לא. בנוסף התייעצתי עם החברים שלי, סגן השר הרב אלי בן דהן וח״כ מוטי יוגב. שלושתם ביקשו ממני להגיע אז הגעתי. התרגשתי מכמות החיבוקים והנשיקות. יש לי בבית היהודי חברים רבים וטובים, חלקם הגדול הינם חברי מרכז המפלגה, חברות של שנים וכך זה ימשך.״

צילום: ללא