אלו נציגי המפלגות שימליצו לנשיא על המועמד לראשות הממשלה

לוין, רגב וביטן מהליכוד, אשכנזי ניסנקורן וצבי האוזר מכחול לבן יגיעו ראשונים להמליץ לנשיא על המועמד שלהם לראשות הממשלה לכנסת ה-21

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/04/19 15:55 ט בניסן התשעט

אלו נציגי המפלגות שימליצו לנשיא על המועמד לראשות הממשלה
מלצר וריבלין בכנסת, צילום: מארק ניימן לע"מ

מחר וביום שלישי יגיעו נציגי המפלגות שנבחרו לכנסת ה-21, להמליץ לנשיא על המועמד שלהם לראשות הממשלה. ראשונים יגיעו נציגי מפלגת הליכןד, מיד אחיהם נציגי מפלגת כחול לבן וכך כל המפלגות בסדר היורד של המנדטים שקיבלו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט היום (א') כי השרים מירי רגב ויריב לוין, וכן חבר הכנסת דוד ביטן, ייצגו את הליכוד אצל נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין במסגרת המשא ומתן הקואליציוני להרכבת הממשלה. 

שבעת נציגי כחול לבן לנשיא שיגיעו לנשיא הם: אבי ניסנקורן, אורנה ברביבאי, רם בן ברק, צבי האוזר, אורלי פרומן ועומר ינקלביץ, ובראשם גבי אשכנזי. השבעה הולכים להמליץ ל בני גנץ למועמד שלהם לראשות הממשלה: "למעלה ממיליון אנשים בחרו בנו כדי להוביל ולהחליף את השלטון. נכבד את החלטת הנשיא". 

מרגע שיטיל הנשיא את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר הכנסת הנבחר, יעמדו לרשותו, על פי חוק יסוד הממשלה, 28 ימים להרכיב ממשלה חדשה בישראל. במצב בו תידרש ארכה לתהליך, בסמכות נשיא המדינה להעניק ארכה נוספת של עד 14 יום נוספים על פי החוק.