חסידות חב"ד מודיעה: לא תומכים באף מפלגה

יו"ר מפעל השליחות של חסידות חב"ד הוציא הודעה מיוחדת לקראת הבחירות ובה הצהיר כי החסידות לא תומכת באף מפלגה או מועמד: "הרבי הגדיר בצורה מפורשת כי הן הוא והן חב"ד אינם מעורבים בפוליטיקה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/04/19 08:34 כו באדר ב'

חסידות חב"ד מודיעה: לא תומכים באף מפלגה
הבית מספר 770 בברוקלין, צילום: נתי שוחט, פלאש 90

הרב יוסף אהרונוב, יו"ר מפעל השליחות של חסידות חב"ד בישראל הוציא הודעה מיוחדת לקראת הבחירות לכנסת ה-21, בה הוא אומר בצורה נחרצת כי החסידות לא תומכת באף מפלגה באופן מוצהר. 

"אין לאף אחד רשות להתערב ולהביע דעה בשם חב"ד, וכל אלו שמתבטאים בזמן האחרון בנוגע לבחירות אינם מייצגים אצת העמדה הרשמית של תנועת חב"ד ועושים זאת על דעת עצמם", כך כותב הרב אהרונוב במכתבו ומוסיף, "הרבי הגדיר בצורה מפורשת כי הן הוא והן חב"ד אינם מעורבים בפוליטיקה".  

אולם, בבחירות בין נתניהו לפרס ב-1996 לחסידות היתה השפעה מכרעת בניצחונו של ראש הממשלה והטתה את הכף לטובת גוש הימין. הרב אהרונוב מסביר כי זו היתה הודעה חד-פעמית: "בבחירות 1996 היתה הוראת שעה חד-פעמית של רבני חב"ד לסייע לשמור על ארץ ישראל, אך גם אז לא הפכנו לחברי מפלגה או למנגנון פוליטי, או בכלל דרשנו משהו בתמורה. הכל נעשה למען המטרה ולא למען מפלגה או פרסונה. 

הרב אהרונוב חותם את מכתבו באהבה וקבלה של כלל המפלגות על הקשת הפוליטית בישראל: "מובן שיש לנו יחסי חברות והערכה ללא מעט פוליטיקאים שמזדהים עם דרכה הידועה של חב"ד."