זו תכנית ״ימינה״ להוזלת מחירי הדיור

בתוכנית: דירות 4 חדרים במחיר של 950,000 ש״ח לדירה ורק 30 דק׳ מגוש דן. יו"ר הרשימה שקד: "כדי להוריד מחירים אנחנו מאמינים בפיתרון אחד - הגדלת ההיצע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/08/19 12:58 כ באב התשעט

זו תכנית ״ימינה״ להוזלת מחירי הדיור
חברי 'ימינה' באלקנה, צילום: ללא

מפלגת ״ימינה״ השיקה הבוקר (ד׳) את תכנית הדיור של המפלגה במסיבת עיתונאים ביישוב אלקנה, במעמד יו״ר הרשימה, איילת שקד, השרים בצלאל סמוטריץ׳ והרב רפי פרץ, והשר לשעבר נפתלי בנט

במרכז התכנית - דיור לחצי מיליון ישראלים במערב השומרון, כחצי שעה נסיעה מגוש דן, כדי להגדיל את היצע הדירות ולהוריד את המחירים. מדובר על כ-35,000 דונם של אדמות מדינה, לא כולל שטחי A ו-B ושמורות טבע, אשר ניתן לפתח 50% מהם ולהקים בהם 113,000 יחידות דיור. מחיר דירה יעמוד על 950,000 ש״ח, בהשוואה ל-1.7 מיליון ש״ח בגוש דן, ויאפשר הורדת מחירים דרסטית במחירי הנדל״ן באיזור.

התכנית תתפרס על פני 5 שנים, בקצב בנייה של 22,000 יחידות דיור בשנה, ותבוצע על ידי הקמת מנהלת ייעודית לפרויקט, תקצוב ממשלתי לפיתוח תשתיות וקידום הנושא בוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל)

יו״ר הרשימה, איילת שקד: ״ה"קסמים" השונים שראינו בשנים האחרונות - פשוט לא עובדים. הפיתרון הוא פשוט ומבוסס על היגיון בריא ועל כלכלה נכונה, כדי להוריד מחירים אנחנו מאמינים בפיתרון אחד - הגדלת ההיצע. שום קסם לא יפתור את הבעיה. רק עבודה רצינית, יסודית ומעמיקה. גוש דן צפוף כמעט כמו עזה ויקר כמו ניו ניו יורק והגיע הזמן לשנות.

שר החינוך, הרב רפי פרץ: היום אנו באים עם בשורה: השומרון הוא הפתרון למצוקת הדיור והמחייה. זו לא רק זכותנו על הארץ אלא גם חובתנו כלפי הדורות הבאים. אנחנו מדברים היום על ריבונות שצריכה להיות פה. בהחלת החוק, בתשתיות ובמשאבים כמו תחבורה, חינוך ותעסוקה." 

ב׳המחנה הדמוקרטי׳  מיהרו להגיב על התכנית: "בימינה איבדו לגמרי את הכיוון, שקד וסמוטריץ׳ החליטו להפוך את כל המדינה למתנחלים. לא רק הדתה במערכת החינוך, הם רוצים להעביר את אזרחי המדינה לגור בהתנחלויות ושם לחנך אותם מחדש לחוקי ההלכה. האם גם על זה דנו נציגי שקד עם נתניהו? הפיכת הישראלים למתנחלים תמורת חילוץ מאימת הדין? את הבחירות הקרובות חייבים לנצח."

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן