ועדת הבחירות: אין פגמים בספירת הקולות של הימין החדש

בהודעת ועדת הבחירות נאמר כי לא רק שלא נמצאו פגמים בקולות שנספרו לימין החדש, נמצאו שלושה קולות עודפים לטובת המפלגה. דיווח נוסף מעלה כי יהדות התורה מתחזקת במנדט על חשבון הליכוד, אך מדובר בפער של 40 קולות בלבד, ובליכוד בודקים קלפיות נוספות

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 16/04/19 14:23 יא בניסן התשעט

ועדת הבחירות: אין פגמים בספירת הקולות של הימין החדש
הליכוד עולה - איחוד מפלגות הימין יורדת, צילום: David Cohen/Flash90

נראה שסאגת ספירת הקולות מתקרבת לסיומה, ומפלגת הימין החדש תמצא עצמה - באופן סופי - מחוץ לכנסת. ועדת הבחירות המרכזית מפרסמת היום (ג') בצהריים הודעה, על פיה אנשי הוועדה בדקו עשרות קלפיות לגביהן טען יו"ר הימין החדש בנט כי נפלו בהן טעויות בספירת הקולות, שקיפחו את הימין החדש. על פי הודעת הוועדה, לא רק שהימין החדש לא קופחה, אלא אף נמצאו 3 קולות עודפים לטובתה. 

הודעת ועדת הבחירות

הודעת ועדת הבחירותצילום: צילום מסך

תוצאות הבחירות הרשמיות יתפרסמו מחר (ד') בערב, ובמטה הימין החדש מוסיפים עשרות מתנדבים לעבור על קלפיות במטרה למצוא בהן את כ-1400 הקולות החסרים למפלגה, כפי שכתב אתמול השר בנט בעמוד הפייסבוק שלו.

 במקביל, מתפרסם היום כי בעקבות הספירה החוזרת המתבצעת בקלפיות רבות, מפלגת יהדות התורה מתחזקת במנדט - על חשבון הליכוד. ויהיו לה שמונה מנדטים בכנסת, לעומת 35 לליכוד שיורד במנדט. למעשה לליכוד יהיו בסופו של דבר 34 לאחר שהרב אלי בן דהן צפוי לעבור עם המנדט שלו לאיחוד מפלגות הימין. עם זאת, הפער בין המפלגות עומד על 40 קולות בלבד, ובליכוד בודקים כרגע קלפיות נוספות במטרה למצוא בהן קולות נוספים.

על פי הדיווח של עיתונאית מקור ראשון, שירית אביטן כהן, גם הימין החדש וגם הליכוד צפויות לעתור לבית המשפט המחוזי לאחר פרסום התוצאות הרשמיות ולערער עליהן.