ועדת הבחירות דנה בתחקיר 'הבוטים'

עורכי הדין של מפלגת כחול לבן חקרו את יונתן אוריך, דובר הליכוד, ואת דוד חדאד, אחד ממפעילי ה'בוטים' המרכזיים החשודים בפרשה, בניסיון להבין האם הליכוד הפעיל רשת רובוטים מקוונת בטוויטר לטובת ראש הממשלה. כמו כן נחקר החוקר הפרטי מטעם ידיעות אחרונות. צפו בשידור הישיר

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/04/19 14:10 כז באדר ב'

ועדת הבחירות דנה בתחקיר 'הבוטים'
השופט חנן מלצר, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בעקבות 'תחקיר הבוטים' של ידיעות אחרונות, מתנהל הבוקר (ד') דיון בוועדת הבחירות המרכזית, בראשות השופט מלצר, שבתחילתו נחקר יונתן אוריך, ממנהלי קמפיין הליכוד ויועצו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. אחרי אוריך נחקר עם יצחק חדאד, שחשבונו עמד במרכז רשת ה"פייקים" למען קמפיין הליכוד שנחשפה ב"ידיעות אחרונות". 

https://www.facebook.com/bechirot21/videos/424790981626938/?sfnsn=mo

אוריך התוודה בפני השופט מלצר כי קמפיים 'זזים ימינה' מופעל יל ידי הליכוד: "הליכוד לוקח בעלות על 'זזים ימינה'.הטעויות שנעשו בעניין של 'זזים ימינה' נעשו בתום לב, נתקן את הדברים, נפרסם בריש גלי שזה פרויקט שלנו".

עוזרו האיש של ראש הממשלה הכריז: "הליכוד לא מפעיל אפילו בוט אחד. כל הפעילות מדווחת ומוגשת בצורה מסודרת למבקר המדינה. איננו מפעילים אף רשת", טען אוריך בנוגע לפרשת ה"פייקים". עורך הדין שמייצג בדיון את כחול לבן, עו"ד עודד גזית, שאל "האם הליכוד מפיץ מסרים לבעלי חשבונות ברשתות החברתיות כדי שיפיצו את המסר?" אוריך ענה: "לא, הפעילות הדיגיטלית של הליכוד מתמקדת בחשבונות של נתניהו. אני לא זקוק לשום רשת אחרת. אין שום רשת, אין שום בוטים. הכל קשקוש".

לאחר מכן יצחק חדאד עלה לדבר מול השופט מלצר ועורכי דינם של מפלגת כחול לבן. מסגרת הדברים אמר חדאד שהוצע לו כסף על ידי חוקר פרטי כדי שישקר ויגיד שהליכוד מפעיל בוטים ברשת. עורך הדין אבי הלוי מטעם הליכוד ביקש מהשופט מלצר לפתוח בחקירה פלילית נגד לפיד וגנץ בעקבות הניסיון החמור הזה.