השוואה בעייתית? האלוף במיל' לכיפה: "הציווי 'לא עוד' מחייב גם אותנו לא לעשות לאחרים"

ציוצו של עמירם לוין, כי "ללא סיום שלטון על הפלסטינים צה"ל יתקשה לעמוד בצוואה 'לעולם לא עוד'", עורר זעם ברשת. לחדשות כיפה אמר: "השליטה על עם אחר, ואני לא קובע האם היא מוצדקת או לא, מחלישה את צה"ל והחברה הישראלית"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 02/05/19 13:23 כז בניסן התשעט

השוואה בעייתית? האלוף במיל' לכיפה: "הציווי 'לא עוד' מחייב גם אותנו לא לעשות לאחרים"
עמירם לוין, צילום: פלאש 90

האלוף במילואים, עמירם לוין, עורר היום (ה') מיני סערה לאחר שהעלה בטוויטר ציוץ שנוי במחלוקת הקושר בין השליטה הישראלית ביהודה ושומרון לשואה. בשיחה עם חדשות כיפה הוא ניסה להסביר את דבריו.

"צוואת ששת המיליונים בסכנה", צייץ לוין והדגיש כי "ללא סיום שלטון על הפלסטינים צה"ל יתקשה לעמוד בצוואה 'לעולם לא עוד' שהורישו לנו ששת מיליון הנרצחים".

הציוץ השנוי במחלוקת של לוין

הציוץ השנוי במחלוקת של לויןצילום: צילום מסך מטוויטר

בתגובה לדברים תקפו אותו מרבית המגיבים. "מביך", כתב אחד מהם, ואחר הוסיף: "לעולם לא עוד. כאלו ציוצים". גולשת נוספת פנתה למי שהיה בעבר מפקד פיקוד צפון וכתבה: "בושה וחרפה שפיקדת על לוחמים בצה"ל".

בתגובה למתקפות עליו צייץ לוין: "לכל המלעיזים, אני נלחמתי יותר מכולכם בשביל שצה"ל אכן ידאג 'שלא עוד'. לא אני מתכחש לשואה, אלא אתם שמתכחשים להיסטוריה ומסרבים ללהתמודד אתה ועם המציאות".

מחסום

דרדור מוסרי לצה"ל? מחסום. למצולמים אין קשר לכתבהצילום: Hadas Parush/Flash 90

מר לוין, אני לא בטוח שירדתי לגמרי לסוף דעתך לכן כדי למנוע פרשנות מיותרת אני אשמח שתסביר את כוונתך. אתה בעצם אומר שאם לא יימצא פתרון לסכסוך הישראלי פלסטיני, ישראל תהיה בפני סכנת שמד?

"לא", ניסה הגנרל בדימוס להבהיר את כוונתו בשיחה עם חדשות כיפה, "אני אומר שני דברים. ראשית, שהשליטה על עם אחר (ואני לא קובע האם היא מוצדקת או לא) מחלישה את צה"ל והחברה הישראלית ולכן פוגעת בצוואה של 'לא עוד'. לא עוד ניתן למישהו לטווח בנו, ולא עוד נסמוך על אחרים שיגנו עלינו. שנית, אנחנו היום די חזקים כדי לקבוע ש'ללא עוד' יש שני צווים: לא עוד יתעללו בנו, אבל 'לא עוד' מחייב גם אותנו לא לעשות לאחרים".