הרב סתיו: "היה ראוי יותר שבנט ושקד היו פורשים שנה קודם"

אחד מראשי צהר התייחס למפלת הימין החדש בבחירות ואמר כי יתכן והיו צריכים ליזום את המהלך מוקדם יותר. לדבריו, אין חובה שפוליטיקאים יהיו מחוברים לרבנים: "בליכוד יש מצביעים דתיים הרבה יותר ממפלגות דתיות ואף פוליטיקאי שם לא מתייעץ עם רבנים על עמדותיהם וזה בסדר גמור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/04/19 19:28 ה בניסן התשעט

הרב סתיו: "היה ראוי יותר שבנט ושקד היו פורשים שנה קודם"
ביקורת על בנט. הרב סתיו ויו"ר הימין החדש, צילום: פלאש 90

אחד מראשי ארגון צהר ורב העיר שוהם, הרב דוד סתיו, התייחס הערב (ד') לתוצאות הבחירות תוך התמקדות במה שמסתמן כמפלה למפלגות שמייצגות את הציונות הדתית

"הציונות הדתית היא תנועה גדולה,, אמר הרב סתיו בראיון לגלי צה"ל וציין כי "מרבית מבני הציונות הדתית לא משתייכים למפלגה מסוימת וניתן למצוא אותם במגוון מפלגות, כמו הליכוד, כחול לבן, העבודה, הימין החדש וגם הבית היהודי".

היו צריכים לפרוש מוקדם יותר? בנט ושקד

היו צריכים לפרוש מוקדם יותר? בנט ושקדצילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

על כישלון הימין החדש בבחירות שלפי שעה לא עברה את אחוז החסימה אמר כי "אם נפתלי בנט ואיילת שקד היו יוצאים מ'הבית היהודי' שנה קודם, הצעד הזה היה מתקבל הרבה יותר בברכה. ראוי היה יותר מבחינה מוסרית לנקוט בצעדים כאלה, לא חודשיים לפני הבחירות, אלא שנה שנתיים קודם. אבל אי אפשר לשפוט כל צעד של פוליטיקאים".

על השאלה האם ניתן להקים מפלגה משותפת לדתיים וחילוניים מבלי שתהיה מחוברת להנחיות רבנים, אמר: "כן. אם מפלגה כזו או אחרת לא הצליחה זה לא קשור לרבנים. בליכוד יש מצביעים דתיים הרבה יותר ממפלגות דתיות ואף פוליטיקאי בליכוד לא מתייעץ עם רבנים על עמדותיהם וזה בסדר גמור. גם בכחול לבן יש חברי כנסת דתיים שהרבנים לא בהכרח מנחים אותם".