ועדת הבחירות נגד הימין החדש: "פרסומים הנובעים ממצוקה"

בתגובה לטענות הימין החדש על זיופים בקלפיות, כולל הוכחות, לדברי המפלגה, שהועברו לוועדת הבחירות, בוועדת הבחירות מפרסמים הודעה תקיפה במיוחד נגד שקד ובנט, וטוענים כי "הפרסומים - מתוך מצוקה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/04/19 17:42 יא בניסן התשעט

ועדת הבחירות נגד הימין החדש: "פרסומים הנובעים ממצוקה"
השופט חנן מלצר, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

הפינג-פונג בין הימין החדש לוועדת הבחירות לא עוצר. לאחר הודעת הוועדה כי אין ממש בטענות הימין החדש על הטיות בקלפיות, והודעת הימין החדש המתעקשת כי אכן יש פגמים בהליכי הספירה והטענות על זיופים, ועדת הבחירות מוציאה הודעה נוספת, חריגה במיוחד, ולטענתה בפעם הראשונה בתולדותיה, ומפריכה את טענות הימין החדש שהועלו מוקדם יותר.

בהודעת ועדת הבחירות נאמר: "ועדת הבחירות המרכזית מצירה על כי היא נאלצת, זו הפעם הראשונה בתולדותיה, להגיב לפרסומים חסרי כל בסיס ושחר שנאמרים מתוך מצוקה, אף שהיא מובנת, ומובילים לערעור אמון הציבור בתוצאות הבחירות. 

בוועדת הבחירות מפריכים את טענות הימין החדש, שהועלו בהודעה שפרסמה המפלגה: "הוועדה מבקשת להבהיר כי היא דוחה מכל וכל את טענת הימין החדש באמצעות השר בנט, כפי שפורסמו היום, לפיהן ב-8% מהקלפיות נמצאו פערים ובחלקן הונאות חמורות.
טענות הימין החדש אינן עקביות. בראשית, טענה רשימת הימין החדש כי רשימות שונות פסלו לה קולות, במתכוון, מתוך הקולות מהקלפיות המיוחדות (המעטפות הכפולות). לאחר שנוכחו נציגי הרשימה, בעצמם, כי אין בדברים כל ממש, עברו לטענה חלופית.
בטענתם החלופית טענה רשימת הימין החדש, אמש, יום ב', (15.4.19) כי התוצאות צריכות להיות שונות (לפי דיווחים שאינם מאומתים) והעבירה לבדיקת ועדת הבחירות המרכזית, רשימה של 66 קלפיות בטענה כי נפלו בהם פגמים.

סופרים קולות

סופרים קולות צילום: David Cohen/Flash90

"טענות הימין החדש על 8% מהקלפיות הן מטעות, שכן, מדובר בתוצאות (שרובן, כאמור לרעת הימין החדש), מ-5 קלפיות בלבד, מתוך כל הקלפיות שנבדקו לבקשתם ובנוסף, ועדת הבחירות בדקה, מיוזמתה, מאות רבות של קלפיות באופן מדגמי, במבצע טוהר הבחירות, ומצאה פגמים מזעריים  בלבד, שתוקנו על ידה.
המידע לגבי קלפי מס' 53.2 בעפולה, אותה הציגה רשימת הימין החדש, אותר על ידי ועדת הבחירות המרכזית, עוד במהלך מבצע טוהר הבחירות, והתוצאות מקלפי זו תוקנו לפי תוצאות האמת בקלפי, על ידי יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, כב' השופט חנן מלצר.

"יצויין כי מבצע טוהר הבחירות הינו מבצע אותו מקיימת ועדת הבחירות המרכזית כדרך שבשגרה במהלך הימים שלאחר הבחירות ובמהלכו נערכת בקרה ובדיקה של התוצאות במאות קלפיות ברחבי הארץ.   
הפגמים שעלו מקלפי זו, הועברו על ידי השופט מלצר לחקירת המשטרה, עוד לפני הודעת הימין החדש, ולנציגי הימין החדש נמסר על כך. 

"צוותים מטעם ועדת הבחירות המרכזית ערכו במשך הלילה והבוקר בדיקות מדוקדקות בכל 66 הקלפיות ובתום הבדיקה הסתבר שיש לגרוע לימין החדש שלוש קולות.
לאחר שבבדיקה מדוקדקת זו, נמצא שגם בטענות אלה של הימין החדש אין כל ממש, ממשיכים נציגי הרשימה לערוך בדיקות נוספות, ולפרסם נתונים לא בדוקים ומטעים. 
     
"ועדת הבחירות מבהירה כי טרם פרסמה את תוצאות הבחירות הרשמיות ואלה יפורסמו בזמן הקרוב על פי הקבוע בחוק".