הנשיא ריבלין הטיל את הרכבת הממשלה על נתניהו

נשיא המדינה וראש הממשלה הנבחר נפגשו בארבע עיניים במשכן הנשיא, ולאחר מכן הודיע ריבלין את מה שהיה צפוי מראש - הרכבת הממשלה תוטל על בנימין נתניהו, שאמר לפני הבחירות כי הנשיא יחפש כל תירוץ להטיל את הרכבת הממשלה על גנץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/04/19 19:39 יב בניסן התשעט

הנשיא ריבלין הטיל את הרכבת הממשלה על נתניהו
נתניהו וריבלין, הערב, צילום: חיים צח, לע"מ

אין הפתעות. נשיא המדינה ריבלין הודיע, לאחר פגישה עם ראש הממשלה נתניהו, כי הטיל עליו להרכיב את הממשלה. יו"ר הליכוד קיבל את המספר הגבוה ביותר של הממליצים - 65, לאחר שהליכוד, ש"ס, יהדות התורה, איחוד מפלגות הימין, כולנו וישראל ביתנו, המליצו עליו בפני הנשיא.

לנתניהו יהיו 28 ימים להרכיב את ממשלתו, שתהיה החמישית במספר והרביעית ברציפות. אם לא יצליח להרכיב ממשלה במועד הזה, יינתנו לו 14 ימים נוספים. 

נתניהו וריבלין, הערב

נתניהו וריבלין, הערבצילום: חיים צח, לע"מ

הנשיא אמר, לאחר שמסר לראש הממשלה את כתב המינוי: "בדמוקרטיה - הרוב מכריע, והרוב אמר את דברו - בבחירות אלה. הריני להודיע כי 65 חברי כנסת המליצו על ראש הממשלה היוצא וחבר הכנסת בנימין נתניהו, כמי שתוטל עליו מלאכת הרכבת הממשלה. העוצמה החברתית-כלכלית שלנו, היא המפתח לעוצמה הביטחונית והמדינית שלנו. רק ישראל חזקה מבפנים - היא ישראל חזקה מחוץ".

ריבלין הוסיף: "עברנו מערכת בחירות קשה. מכל הכיוונים נאמרו דברים שלא צריכים היו להיאמר. לא במדינה יהודית ולא במדינה דמוקרטית. קיר הברזל הוא קיר שיש להציב בינינו לבין האויבים שלנו. לא בתוך הבית, לא בתוכנו, לא בינינו. נגמר "אנחנו והם", מעכשיו - זה רק "אנחנו". זה הזמן להפסיק להילחם "בהם", ולהתחיל להילחם על החזרת האמונה ב-"אנחנו". להילחם על הבית המשותף שלנו, שחילונים, דתיים, חרדים, יהודים וערבים, מימין ומשמאל, יכולים למצוא בו את עצמם - כשותפים שווים". והוסיך מסר לראש הממשלה: "האחריות לכך מונחת על כתפי כל סיעות הכנסת, והיא מונחת יותר מכל על כתפך, אדוני ראש הממשלה".