פרסום ראשון היועצים הפרלמנטרים מתלוננים: חברי כנסת מטרידים אותנו מינית

מה קורה בכנסת? יועצים ודוברים פרלמנטריים החליטו להפסיק לשתוק ומתכוונים לפנות ליועצת המשפטית של הכנסת, במחאה על "חוסר טיפול" בהטרדות המיניות שלדבריהם הם חווים מצד חברי כנסת

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 18/07/22 14:25 יט בתמוז התשפב

היועצים הפרלמנטרים מתלוננים: חברי כנסת מטרידים אותנו מינית
משכן הכנסת, צילום: Hadas Parush/Flash90

יחסי מרות והצעה לקיום יחסים: הטרדות מיניות במקום העבודה הוא נושא כואב שמשותף למקומות עבודה רבים בישראל, אך מסתבר שהוא מתקיים גם במקום בבית המחוקקים - המקום בו עובדים האנשים החשובים בישראל, שרים וחברי כנסת. השמועות על הצעות מגונות של חברי כנסת לעובדים זוטרים בכנסת כמו עוזרים פרלמנטרים ודוברים, הופכות השבוע לגלויות, כאשר היועצים והדוברים החליטו להפסיק לשתוק. 

חבר כנסת הציע לעובדים שלו לקיים יחסי מין

לחדשות כיפה נודע כי בעקבות סדנא בנושא  הטרדות מיניות שעברו הדוברים והיועצים הפרלמנטרים, במהלכה התלוננו כמה מהם כי הם חווים מצד חברי כנסת הטרדות מיניות,  כעת החליטו הם החליטו לעשות מעשה ולשגר השבוע מכתב בהול ליועצת המשפטית של הכנסת - עורכת הדין שגית אפק, מכתב שכותרתו היא: הסדרת הטיפול בנושאי הטרדות מיניות.

גורמים שנכחו בשיחה סיפרו לכיפה על יועצים שעוברים הטרדות מיניות חמורות על ידי חברי כנסת, בניהם יחסי מרות והצעות לקיום יחסי מין. היועצים התלוננו שאין להם למי לפנות מכיוון שוועדת האתיקה לא הוקמה בכנסת הנוכחית. נציין כי בכנסת יש ממונה על הטרדות מיניות אבל יועצים איתם שוחחנו אמרו כי מכיוון שהם מועסקים על ידי חברי הכנסת ישירות, הם לא מוצאים כתובת. 

נזכיר כי רק לפני חודש סיפרה חברת הכנסת מירב בן ארי בוועדת החוקה של הכנסת כי היא חוותה הטרדות מיניות גם בתוך בניין כנסת ישראל: "הטרדות מיניות, פה אפילו, שלא גרם לי ללכת להגיש ולהתלונן". גם חברת הכנסת מיכל רוזין ממרצ התייחסה לנושא לפני מספר חודשים ואמרה: "פגיעות מיניות יהיו בכל מקום, בכל מוסד, בכל ארגון - לצערי גם בבית הזה".

בכנסת בחרו שלא להגיב.