דרישות השותפות הקואליציוניות: תיקים, חוקים ותקציבים

ליברמן וליצמן העבירו לליכוד את הדרישות שלהם לקראת הכניסה לממשלתו החמישית של נתניהו. יהדות התורה רוצה להגדיל את תקציב משרד הבריאות וליברמן רוצה לפרק את משרד המודיעין

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/04/19 21:44 כג בניסן התשעט

דרישות השותפות הקואליציוניות: תיקים, חוקים ותקציבים
ליברמן עם ליצמן ודרעי, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

יהדות התורה, ש"ס וישראל ביתנו העבירו לליכוד את הדרישות שלהן לכניסה לקואליציה. לנתניהו נותרו שבועיים להשלמת המשימה. במידה ולא יספיק, יעניק לו הנשיא שבועיים נוספים כמקובל. 

סגן שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן הגיש הערב את דרשות מפלגת יהדות התורה במו”מ הקואליציוני לליכוד. בסביבת ליצמן אומרים כי סגן שר הבריאות יתעקש על סעיפי הבריאות לא פחות מסעיפי הדת: "ליצמן יכול לבחור כמעט כל תיק אחר שירצה אך בחר להמשיך במשרד הבריאות מתוך תחושת שליחות לכלל הציבור. אנו מצפים מכל המפלגות לתמוך בדרישות ליצמן לבריאות. כל אלה שעשו רעש לפני הבחירות על מצב מערכת הבריאות שלא יותירו את ליצמן לבדו אלא שיטו כתף לטובת ציבור החולים. מבחינתנו הבריאות היא מעל הכל ולא מדובר בדרישות מגזריות".

גם בישראל ביתנו כבר העבירו מסמך דרישות לליכוד. ליברמן דורש בין היתר: לקבל לידיו את משרד הביטחון, ולבטל את משרד המודיעין. בכך נפטר יו"ר ישרל ביתנו במשרדים הקטנים הנושקים לענייני הביטחון, אך מפריעים לו להתוות מדיניות עצמאית. 

בנוסף לביטחון, ליברמן, שקיבל 5 מנדטים בלבד, רוצה לקבל לידיו עוד שני תיקים, הראשון הוא הקליטה והשני משרד ירושלים והתפוצות.

חוק הגיוס הופך להיות המכשול העיקרי להרכבת הקואליציה. הפתרון של ראשי המפלגות הוא להעביר מחדש את חוק הגיוס שבג"ץ פסל ב-2017, ולהבטיח שלא ייפסל שוב באמצעות פסקת ההתגברות.