גנץ: "מתחייב להגביל את כהונתי לשתי קדנציות"

במסיבת עיתונאים לקראת פתיחת הישורת האחרונה של מערכת הבחירות יתחייב יו"ר כחול לבן לחוקק חוק שיגביל את כהונת ראש הממשלה לשתי קדנציות

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/03/19 19:49 כד באדר ב'

גנץ: "מתחייב להגביל את כהונתי לשתי קדנציות"
מנהיגי כחול לבן, יאיר לפיד ובני גנץ, צילום: יובל כהן אהרונוב

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הודיע במסיבת עיתונאים כי הוא מתחייב לכהן שתי קדנציות בלבד, גם אם לא יעבור החוק להגבלת כהונת ראש הממשלה. 

במסיבת העיתונאים, שאומרה לפתוח את את קמפיין הסיום של המפלגה, הכריז גנץ כי השנים הרבות בהן מכהן נתניהו כראש ממשלה, גרמו לשחיקתו והביאו איתן שחיתות קשה. גנץ התחייב להעביר חוק להגבלת כהונת ראש הממשלה לשתי קדנציות בלבד, והוסיף: "אם החוק לא יעבור, אעזוב את ראשות הממשלה מרצוני". 

גנץ אמר כי הגבלת כהונת ראש הממשלה מחויבת המציאות, "אעשה את זה כי ראיתי מה עבר על ביבי לאורך כל אותן שנים. כשאתה יותר מדי זמן בתפקיד אתה מאבד את הממלכתיות, מאבד את הרצון והתשוקה לשרת אנשים אחרים ולשנות או אתה מתחיל לעסוק אך ורק בהישרדות הפוליטית שלך. ונדמה לי שמה שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו כמנהיגים זה לא רק איך אנחנו נשארים, אלא בעיקר מה אנחנו משאירים ואחנו רוצים להשאיר דברים טובים למדינת ישראל, ופחות להישאר על הכיסא לאורך שנים רבות כל כך כמו שראינו במקרה הזה".

גנץ ולפיד תקפו את ראש הממשלה על מצב הביטחון בעוטף עזה: "כשמסתכלים על הביטחון, בואו נשאל את עצמנו מה אנחנו רואים מעזה במהלך השנה האחרונה. אי אפשר לעבוד על אזרחי ישראל. אי אפשר לעבוד על תושבי הדרום. אי אפשר שהילדים במקלטים, אי אפשר שחמאס ייקח את ישראל כבת ערובה.

"חמאס הוא שקובע היום מתי ואיפה לפגוע בנו, לאן לירות, לעוטף עזה, אולי לתל אביב, אולי למושב משמרת. הוא מחליט מתי. וכשחאמס יורה, הקבינט לא מתכנס. וכשקבינט מתכנס הוא דולף, ואם הוא דולף זה לא ביטחון. זו הפקרות".