נתניהו: "אזרחי ישראל הם לא בוטים"

ראש הממשלה כינס מסיבת עיתונאים במעונו בבלפור, בעקבות 'תחקיר הבוטים' של ידיעות אחרונות. נתניהו תקף את ראשי כחול לבן ואת התקשורת, והציג אדם שהוצג בתחקיר כ'בוט'. כחול לבן: "נתניהו מנסה לגנוב את הבחירות, משקר ומשמיץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/04/19 16:35 כה באדר ב'

נתניהו: "אזרחי ישראל הם לא בוטים"
רה"מ בנימין נתניהו, צילום: פלאש 90

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תקף אחרי הצהריים (ב') את ראשי מפלגת כחול-לבן, בני גנץ ויאיר לפיד, על כך שהם מפיצים שקרים ו'עלילות דם', כדבריו, נגדו ונגד הליכוד, ותקף את התקשורת על רקע 'תחקיר הבוטים', של ידיעות אחרונות, שהתפרסם הבוקר, בו נכתב כי הליכוד מפעיל עשרות אלפי משתמשים פיקטיביים ברשתות החברתיות, בעיקר בטוויטר, המפיצים את מסרי קמפיין הליכוד.

ראש הממשלה אמר במסיבת העיתונאים: "היום, עיתון הבית של לפיד-גנץ, ידיעות אחרונות, זוכרים אותו? הוא המציא את עלילת הבוטים. אני בהתחלה חשבתי כשראיתי את זה שזו מתיחה של 1 באפריל. אבל לא, זו עוד עלילת שווא שהתקשורת מתגייסת כדי להפיץ יחד איתם. הם לקחו "פייק תחקיר", שעשה אגב ארגון שמאל בתמיכת סורוס, והראו שהתמיכה בליכוד ברשת היא בכלל לא תמיכה של אנשים, היא תמיכה של בוטים. לא של אנשים אמיתיים, של רובוטים. 

"הם אינם מוכנים לקבל שאתם - אזרחי ישראל - תומכים בליכוד. הם לא מוכנים לקבל שאתם אזרחי ישראל תומכים בי, תומכים בהישגים שלנו. הם אינם יכולים לקבל שאינכם תומכים בשני החבר'ה שאינם מתאימים לתפקיד. ולכן בעזות מצח, בהתנשאות אין קץ, הם פשוט משקרים ואומרים שאתם, האנשים שמתבטאים ברשת, אתם לא האנשים האמיתיים. 

"אז הם פרסמו כתבת שער מלווה ב-4 עמודים שכל התמיכה בנו היא פיקטיבית והביאו כמה דוגמאות להוכיח את זה. מה לעשות, כמעט כל הדוגמאות, אולי כבר כולם, הספיקו להתגלות כאנשים אמיתיים. יש להם שם, יש להם פנים, יש להם משפחות, והכי גרוע, יש להם דעות משלהם, אנשים עצמאיים! אף אחד מהם הוא לא פייק, כולם אנשים אמיתיים.

מנהיגי כחול לבן, יאיר לפיד ובני גנץ

מנהיגי כחול לבן, יאיר לפיד ובני גנץצילום: יובל כהן אהרונוב

"3 מהם, 4 אם אני לא טועה התראיינו בתקשורת, מחו על כך, זה קרה אצל אראל סג"ל, אצל ינון מגל, אפילו בגלי צה"ל. אז אני הבאתי עוד אחד כאן היום, הוא איתי, גיורא, הוא קורא לעצמו ברשת קפטן ג'ורג'. תגיד גיורא אתה איש אמיתי? אתה רובוט? אתה בוט? איזה שקר! הנה גיורא בפניכם, קפטן ג'ורג', גם בן משפחה שלו נמצא כאן. זה פשוט לא יאומן הדבר הזה. הנה האמת! גיורא אומר מה שהוא חושב, גיורא אומר מה שהוא רוצה, אף אחד לא מפעיל אותו, זה פשוט שקר אחד ענק. 

"שקר כל כך פשוט, אני מתפלא איך הם הוציאו את זה כשהם ידעו שננקב את זה תוך דקות. אבל זה לא יפריע להם לחזור על זה! הקמפיין המתוזמר הזה של מפלגת לפיד גנץ הוא ממש זעקת הקוזאק הנגזל, כי האמת היא שהליכוד היא כמעט המפלגה היחידה שלא מפעילה בוטים. ואילו גנץ ולפיד לא מסתפקים בכל הבוטים שיש להם בתקשורת המגויסת, יש להם צבא של בוטים, צבא, צבא של בוטים ברשת שמכפישים כל הזמן את הליכוד, אותי ומפלגתי, וזו צביעות שקשה להאמין. הם מנהלים את הקמפיין הכי שקרי והכי נבזי שהיה כאן אי פעם, הם מגלגלים עיניים מעלה ומטיפים מוסר על פוליטיקה נקייה... איזה צביעות, פשוט לא יאומן. אגב הליכוד מגיש נגדם תלונה במשטרה בעניין הזה. 

"ובכן השקר הזה הופרך תוך דקות ותיכף תשמעו את קפטן ג'ורג', את גיורא, ואת ידידי אמיר אוחנה שהוא בקיא בדברים האלה עוד יותר, אבל לפיד וגנץ חוזרים שוב ושוב על השקר הזה וגם על שקרים אחרים. זה מה שהם עושים כבר חודשים לאורך כל מערכת הבחירות, עלילה אחר עלילה, שקר אחר שקר. האמת פשוט לא מעניינת, לא אותם ולא את התקשורת שחוזרת על השקרים שלהם יום יום ושעה שעה. אני אגיד לכם למה זה לא יעבוד להם. זה לא יעבוד כי אתם, אזרחי ישראל, אתם לא בוטים. 

"מיליון מצביעי הליכוד הם לא בוטים. אתם רואים מה שאני וחברי בליכוד עושים למען המדינה שלנו, אתם רואים את ההישגים העצומים שלנו, רואים שלפיד וגנץ הם חלשים, לא מתאימים ולא יכולים להיות ראשי ממשלה והדרך שלהם שגויה. 
התקשורת, אזרחי ישראל, משקרת לכם מבוקר עד ערב. ברדיו, בטלוויזיה, בעיתונים. הם משתיקים ומכפישים אנשי ימין. הם קראו לנו צ'חצ'חים, אספסוף, בבונים, מנשקי קמעות ומזוזות, ועכשיו הם קוראים לנו בוטים. 

"במשך ארבע שנים הכוח היה בידיהם. בשבוע הבא ביום הבחירות ב-9 באפריל הכוח עובר אליכם. יש לכם את ההזדמנות להראות להם מה אתם חושבים עליהם ומה אתם חושבים על ההישגים הכבירים שלנו. יש לכם את ההזדמנות לתת להם את התשובה, והתשובה היא פתק קטן שעליו כתוב מח"ל. מח"ל, זו התשובה לבוטים".

מפלגת כחול לבן מסרה בתגובה לדברי נתניהו: "נתניהו מנסה לגנוב את הבחירות. מעולם לא היה ראש ממשלה ששיקר והשמיץ כל כך הרבה. שיסביר מאיפה מיליוני השקלים שמימנו את רשת השקרים שלו. חבל שנתניהו לא ממהר לכנס את הקבינט כמו שהוא ממהר לכנס מסיבות עיתונאים"