אחדות בחופש: סמוטריץ' ופרץ יגיעו בנפרד לראש הממשלה

הסיבה לפיצול בין הפגישות היא העובדה שיו"ר הבית היהודי נמצא בחופשה עם משפחתו. השניים מתואמים ביניהם לגבי הפגישה עם נתניהו ויידרשו את תיק החינוך והמשפטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/04/19 12:15 י בניסן התשעט

אחדות בחופש: סמוטריץ' ופרץ יגיעו בנפרד לראש הממשלה
הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' | יגיעו בנפרד לנתניהו, צילום: הדס פרוש, פלאש 90, פלאש 90

היום (ב') צפוי להגיע לבית ראש הממשלה, מספר 2 ברשימת איחוד מפלגות הימין, יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' לפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. אולם, בעקבות חופשתו של יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ עם משפחתו באילת, הרב רפי לא יצטרף לפגישה הצפויה היום, וככל הנראה ייפגש עם נתניהו מחר. 

גורמים באיחוד מפלגות הימין מבהירים כי השניים, סמוטריץ' והרב רפי מתואמים ביניהם לגבי הפגישה עם ראש הממשלה וכי מוסכם על שניהם כי התיקים אותם יידרשו בפגישה הם; משרד המשפטים ומשרד החינוך. מחר, כל חמשת הנבחרים של רשימת איחוד מפלגות הימין, הרב רפי פרץ, ח"כ בצלאל סמוטריץ', ח"כ מוטי יוגב, אופיר סופר ועידית סילמן יתייצבו בבית הנשיא כדי לתת את המלצתם בנוגע לזהות ראש הממשלה הבא.

בתוך כך, הבוקר פורסם בכיפה כי הרב רפי פרץ, יו"ר איחוד מפלגות הימין הגיע להסכם עם המפלגות החרדיות, יהדות התורה וש"ס בכל הנוגע למשא ומתן הקואליציוני. זאת על מנת לעמוד מול יו"ר ישראל ביתנו שתומך בתחבורה ציבורית בשבת בערים חילוניות ובברית הזוגיות. לא מדובר בפנייה חד צדדית של איחוד מפלגות הימין, אלא גם של המפלגות החרדיות, שמאשרות את החזית הדתית שתעמוד מול אביגדור ליברמן.

ח"כ משה גפני מיהדות התורה אמר ל'יתד נאמן' כי: "יש תיאום בין המפלגות החרדיות לאיחוד הימין להציב חזית אחידה מול ליברמן. אם ליברמן יתעקש על עמדותיו, לא תהיה קואליציה". כזכור, יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ פנה בסוף השבוע האחרון לראשי המפלגות החרדיות, אריה דרעי יו"ר מפלגת ש"ס, ויעקב ליצמן, יו"ר מפלגת יהדות התורה והציע להם להגיע כגוש אחד למשא ומתן הקואליציוני. לא מדובר רק בהצעה שקשורה רק בנושאים של דת ומדינה, אלא בהצעה לטובת ההסכמים הקואליציוניים בכלל, כאמור, על מנת ליצור תיאום ציפיות עם החרדים מול יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן