בני גנץ נשא נאום ניצחון נלהב, אך תוצאות האמת הראו אחרת

יו"ר כחול לבן נשא נאום ניצחון במטה המפלגה. אמר כי זהו יום היסטורי למדינת ישראל, והודה לנתניהו על שירותו "אבל אנחנו ניצחנו". לאחר זמן לא רב התחילו המדגמים להתעדכן, והתברר כי נתניהו, ולא גנץ, ניצח בבחירות

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/04/19 00:13 ה בניסן התשעט

בני גנץ נשא נאום ניצחון נלהב, אך תוצאות האמת הראו אחרת
בני גנץ, צילום: יח"צ

כשעתיים לאחר פרסום המדגמים, נאם יו"ר כחול לבן, בני גנץ, במטה כחול לבן, נאום ניצחון שהפך זמן לא רב לאחר מכן למטרה לחיצי לעג, עם התברר ניצחונו של גוש הימין. גנץ פתח את נאומו בתפילה: "יברכך השם וישמרך, יאר השם פניו אליך ויחונך, ישא השם פניו אליך וישם לך שלום. חברים, אור גדול מאיר על ישראל שלנו. זהו יום היסטורי. למעלה ממיליון אנשים בחרו היום כחול לבן. העם שלנו והחברה שלנו בחרו לחבר, להתאחד, לברוח מהפילוג. אנחנו מבקשים להודות לבנימין נתניהו על שירותו למען המדינה, ובדיוק כפי שהוא אמר - המפלגה הגדולה היא זו שצריכה לקבל את המנדט מהנשיא ולהקים את הממשלה. בבחירות יש מפסידים, בבחירות יש מנצחים - ואנחנו המנצחים". 

"מה לא אמרו? אמרו שלא ניכנס לפוליטיקה, נכנסנו. אמרו שלא נתחבר, התחברנו. אמרו שלא נתאחד, התאחדנו. אמרו שלא ננצח, ניצחנו", אמר גנץ בנאומו, סביב השעה 00:30. "ולכן הצלחנו ונמשיך לנצח. ננצח בדרך של כבוד לכולם, של כיבוד העבר, כיבוד ההווה, בנייה משותפת של עתיד שטרם בא. אנחנו חייבים לשנות את השיח ולשמר שיח מחבר. אני אהיה ראש הממשלה של כולם, ולא רק של אלה שהצביעו לנו".

"רגעי השמחה הם רבים, בואו לא נהפוך אותם למוקדמים מדי, ובעקיר נזכור את האחריות הרבה שמוטלת עלינו", הוסיף. "מוטלת עלינו אחריות רבת ממדים, מוטלת עלינו אחריות להרכיב ממשלה שתשרת את מדינת ישראל ולא את עצמה, וזה הדבר הראשון שאנחנו עושים. אני יודע שממחר נתניהו עסוק בערמות תיקים שיוגשו לו על ידי הפרקליטות, ולכן ככל שנמהר להרכיב ממשלה נוכל להנהיג את מדינת ישראל כמו שצריך. יש לנו המון עבודה לפנינו".

ראשי כחול לבן חוגגים מוקדם מדי

ראשי כחול לבן חוגגים מוקדם מדיצילום: הדס פרוש, פלאש 90

"אנחנו נמתין לתוצאות האמת, שאני מעריך שיילכו ויתפתחו לטובתינו, ונעמול להקים ממשלה רחבה ככל שניתן". אמרו שלא ננצח - ניצחנו".

לאחר פרסום תוצאות המדגמים אמר גנץ: "תודה לאלפי הפעילים ולמעל מיליון מצביעים. בבחירות האלה יש מנצח ברור ומפסיד ברור. ביבי הבטיח 40 מנדטים והפסיד בגדול. הנשיא רואה את התמונה וצריך להטיל את הרכבת הממשלה על המנצח".

עם פרסום תוצאות המדגמים, נשמעו צהלות שמחה במטה כחול לבן בגני התערוכה, והפעילים החלו לחגוג עם דגלי ישראל. מספר 2 במפלגה, יאיר לפיד, אמר: "עם ישראל אמר את דברו ואמר שניצחנו".