בנט לכיפה: "אסור להגיע למצב שמדברים איתנו על שר המדע או שר התיירות"

יו"ר הימין החדש אומר לחדשות כיפה כי במפלגה הופתעו משתיית הקולות של נתניהו. "ב-2015 היה לזה היגיון. הפעם שלטון הימין נמצא בסכנה". בנוסף אמר בנט כי השאיפה היא להישאר במשפטים ולקבל את הביטחון ולא להגיע למשרדים קטנים יותר כמו משרד המדע או התיירות

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 08/04/19 15:18 ג בניסן התשעט

בנט לכיפה: "אסור להגיע למצב שמדברים איתנו על שר המדע או שר התיירות"
לא מתכנן להיות שר המדע | השר נפתלי בנט, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

יו"ר הימין החדש, שר החינוך נפתלי בנט מתכונן לפתיחת הקלפיות מחר (ג') בשעה 7:00 בבוקר. "אנחנו עובדים קשה מאוד. חורשים את השטח. עושים הרבה טלפונים". בנט טוען כי בשנת 2015 היה היגיון למה שמכונה "קמפיין הגוועלד" של ראש הממשלה ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו. זאת מכיוון שלטענת בנט בשנת 2015, שלטון הימין לא היה בסכנה, לעומת מערכת הבחירות הנוכחית.

הופתעתם מכך שנתניהו מנסה לשתות לכם קולות ומקמפיין הגוועלד שלו?

"הופתענו ממתקפת הגוועלד של נתניהו כלפי הימין החדש דווקא".

גם בבחירות הקודמות זה קרה. מה מפתיע?

"אז היה לזה הגיון. פה הוא מסכן את הגוש. ברגע שהוא עושה גוועלד הוא יכול להפיל את כל שלטון הימין. אנחנו לא מצליחים להבין למה נתניהו מנסה דווקא לתקוף את הימין החדש בכל השיטות. אנחנו כן רואים אבל שלא מעט תומכי פייגלין מצטרפים אלינו ביממה האחרונה. זה כן מעודד".

מצביעי פייגלין הם המטרה של הימין החדש עכשיו?

"לא. אנחנו רוצים שמכל המקומות יגיעו אלינו. כל מי שחשוב לו שהמהפכה המשפטית תימשך. כל מי שחשוב לו שיתחילו לגבות חייל צה"ל כמו שצריך".

מוקדם יותר היום פורסם בחדשות כיפה שבמפלגה לא מתכננים אירוע גדול מחר בשונה משאר המפלגות. אני מבין שאתם לא מתכננים אירוע גדול מחר?

"אנחנו מוציאים עכשיו הודעה שיש לנו כנס במטה בשעה 22:30. נתכנס בבני ברק. אנחנו תמיד יושבים עם המשפחה בנפרד".

קשה להתעלם מזה שאתם כן פונים למצביעי הציונות הדתית.

"אנחנו פונים לכולם. חילונים ודתיים. בוודאי שחלק ניכר מהציונות הדתית רואים בנו בית וזה נפלא. הקו שלנו נורא ברור. אנחנו בעד רב ראשי ציוני למדינת ישראל, בעד רבני צוהר, בעד שירות" צבאי לבנות דתיות שבוחרות בכך, לצד שירות לאומי למי שבוחרת בכך. אנחנו בעד הרחבת הגיורים בהלכה.

הבוקר משה פייגלין אמר שלא תעברו את אחוז החסימה

"צר לי שמשה פייגלין ממשיך בהתקפות הללו. זו לא הדרך הנכונה. הדרך הנכונה היא להתעסק בעצמך. אנשים מבינים שפייגלין באמת איש חיובי עם רעיונות יפים. אבל אחרי 20 שנה בפוליטיקה הוא לא הותיר שום חותם, לעומת איילת ואני. יש הבדל גדול בין תיאוריה לבין מעשה. הוא כתב ספר מאוד יפה עם כל מיני רעיונות מהעולם. אבל החכמה האמיתי היא חכמת המעשה. אני בלמתי מדינה פלסטינית. אני בלמתי שחרור מחבלים. פייגלין הבטיח למעריצים שלו שלא תהיה התנתקות, והייתה התנתקות".

ראש הממשלה

שותה את המנדטים לימין החדש | רה"מ בנימין נתניהוצילום: צילום מסך

אולי הנושאים שאתם מדברים עליהם, ביטחון ומהפכה משפטים פחות מושכים את הציבור הצעיר.

"הסיבה שאפשר לדבר על קנאביס זה כי הורדתי את המדינה הפלסטינית מהפרק. אם תקום פה ממשלת נתניהו עם בני גנץ ויאיר לפיד, וכל המהפכה המשפטית תפסק, תהיה פה פגיעה מעוד גדולה. היחיד שיכול למנוע מדינה פלסטינית זה אני. אנחנו הימין האמתי. אני רואה תנועה ערה של אנשי פייגלין לכיווננו. מצד שני המתקפה של נתניהו כלפינו היא מקשה ואנחנו מנסים לחשוב איך להתמודד עם זה".

הליכוד
27
הליכוד
כחול לבן
32
כחול לבן
שס
5
שס
ישראל ביתנו
0
ישראל ביתנו
הרשימה המשותפת
0
הרשימה המשותפת
יהדות התורה
8
יהדות התורה
זהות
6
זהות
העבודה-גשר
10
העבודה-גשר
המחנה הדמוקרטי
0
המחנה הדמוקרטי
ימינה
0
ימינה
נעם
0
נעם
הסקר נערך על ידי ישראל היום בתאריך 5/04
בחירות 2019 - מאגר הסקרים המלא


אתם בלחץ לא לעבור את אחוז החסימה?

"להערכתי אני מאמין שאנחנו נעבור את אחוז החסימה ויפה. מצד שני, אם לא נהיה מספיק חזקים, איילת לא תהיה שרת המשפטים. אסור לנו לאבד את שקד".

מה יקרה אם תקבלו רק תיק אחד?

"אסור לנו להגיע למצב שמדברים איתנו על תפקידים כמו שר המדע או שר התיירות. כי שמה לא הערך המוסף הגדול שלנו. אנחנו רוצים משפטים וביטחון כדי שחיילי צה"ל יקבלו גיבוי תמיד. אני מקווה שהציבור ייצא בהמוניו ויצביע לנו".