בן גביר לכיפה: "אם לא יחזרו הסיכולים הממוקדים, לא נשב בממשלה"

עו"ד איתמר בן גביר מגיע לראיון בחדשות כיפה, עם בטן מלאה על בית המשפט העליון: "צריך להגדיל את מספר השופטים בעוד חמישה עשר שופטים", אך מרסן את עמדותיו ביחס לקהילה הגאה: "הם לא בהמות", ומסביר למה לא הוזמן לסיור עם הרב רפי פרץ בדרום תל-אביב

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 26/03/19 18:39 יט באדר ב'

בן גביר לכיפה: "אם לא יחזרו הסיכולים הממוקדים, לא נשב בממשלה"
עו"ד איתמר בן גביר, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

איתמר בן-גביר, מראשי עוצמה יהודית, מקום שביעי באיחוד מפלגות הימין מסביר לחדשות כיפה מה הפתרון שלהם למצב בעזה, ומדוע לא נמצא תמונה משותפת שלו ושל הרב רפי פרץ, יו"ר הבית היהודי. 

אנחנו מקיימים את הראיון בעיצומו של גל הסלמה נוסף בגזרה הדרומית מה יהיה המענה של איחוד מפלגות הימין?

"היינו משנים את הכל ב-180 מעלות. אני חושב שבמקום להפציץ מפקדות ובניינים צריך לחזור לימי הסיכולים הממוקדים. לחזור לימים שעל כל טיל אחד שנורה לישראל החזרנו מכה אנושה לחמאס. אבל לנו יש תשובה נוספת שכל הפוליטיקאים לא נותנים אותה. אנחנו אומרים, וח"כ סמוטריץ' מצטרף אלינו, שהגיע הזמן לחזור לגוש קטיף. לפני החזרה צריך לשטח מהאוויר ולהכשיר את הקרקע, אבל אחר כך אין שום אלטרנטיבה חוץ מלחזור לגוש קטיף. לפני הגירוש מהגוש התראנו שהטילים יגיעו לאשקלון ולאשדוד, כדי שזה לא יחזור על עצמו אנחנו חייבים לחזור לגוש קטיף".

אתה חושב שזה ריאלי למוטט את שלטון החמאס ולחזור לגוש קטיף?

"ריאלי שנמשיך לחטוף טילים, ושמדינת ישראל תמשיך לספוג? זה רק יוביל לעוד סבב ולעוד סבב. מתי זה ייגמר? השמאל צודק בהקשר הזה שצריך למצוא פתרון מדיני. אבל הפתרון שלהם זה לסגת, ושלי זה ללכת קדימה ולחזור לגוש קטיף, לחזור לבית שלנו ולתקן עוול מוסרי. אם נהיה בגוש קטיף לא יהיו טילים, לא על השרון ולא על הדרום".

הרב רפי פרץ סייר בדרום ת"א והתבטא בצורה מכילה כלפי ילדי המסתננים. אתה חושב שאם היית בסיור האמירות היו אחרות?

"הרב רפי אדם מדהים. אדם של אהבת ישראל וקירוב לבבות. מרוב שהוא אוהב כל אחד לפעמים יוצאות לו אמירות שהוא לא באמת מתכוון אליהן. אני אגיד לך איך אני חושב שצריך לדאוג למסתננים. צריך לשלוח אותם לארצות המוצא שלהם עם הבגדים שעליהם. מעבר לזה לא הייתי נותן להם שום דבר".

"טוב עשה הרב רפי שתיקן את האמירה שלו. משיחה שלי איתו הבנתי שאנחנו רואים עין בעין את היעד להוצאת המסתננים. ההבדל בנינו לבין מפלגות אחרות שכולם מדברים אבל אף אחד לא באמת מתכוון ומחויב שזה יקרה. אנחנו באים לשנות".

הרב רפי פרץ

הרב רפי פרץצילום: פלאש 90

לא הוזמנת לסיור?

"לא הוזמנתי כי אנחנו והבית היהודי עושים קמפיין נפרדים ומתנהלים בנפרד, אם כי יש שיתופי פעולה ושילוב. כלום יודעים שזו לא חתונה, אבל מצד שני יש תמימות דעים שאנחנו צריכים להיות כמה שיותר גדולים וחזקים כדי ליצור שינוי".

אתה יוצא נגד המועמדים ממפלגות העבודה ומרצ שלא מוכנים לשבת איתך לפאנלים ועותרים נגדך לבג"ץ, אבל גם הרב רפי לא מוכן להצטלם איתך או להתראיין איתך. אז אולי זו לא רק בעיה של השמאל?

"קודם כל אני חושב בעיה כללית ולא רק של השמאל. גם של הבית היהודי ועוד כל מיני מגזרים שקוראים לנו קיצונים והם יפים ונחמדים. במבחן התוצאה זה לא עוזר, כשאתה מסתובב ושומע את התגובות, גם השמאלנים הכי קיצונים מערכים נחישות ועומד על שלו ולא מתבלבל ולא ממצמץ".

"אין ספק שלא הכל ורוד בחיבור עם הבית היהודי אבל רק המשותף על המפריד. גם אני וגם הרב רפי רואים עין בעין את הדברים. אנחנו שולחים את הילדים שלנו לאותו הצבא, אנחנו רוצים את אותה המדינה ולהכריע את האויב. יש לי ביקורת עם הסגנון שללכת לסיור בדרום ת"א וללטף סודני".

אין לך ביקורת שלא משתפים אותך בקמפיין? שיו"ר הבית היהודי לא מוכן להצטלם איתך?

"לא נעים לי להגיד, אבל זה לא שלא משתפים אותי בקמפיין זה אני שלא רוצה להיות מחויב לקמפיין שאני לא רואה אותו עין בעין. יש לי את הקמפיין שלי".

הקמפיין של הבית היהודי פרווה?  

"נכון! הקמפיין שלי הוא אחר ואומר שצריך לשנות כאן את המצב ב-180 מעלות. הקמפיין שלי אומר צריך לחזור לסיכולים ממוקדים ולשנות את מערכת המשפט. אף אחד בכל המערכת הפוליטית לא אומר את הדברים הללו. אני צריך להיות תחת סינר של מפלגה אחרת לצורך קמפיין?". 

המערכת הפוליטית והמשפטית התגייסה כדי שאנשי עוצמה יהודית לא ייכנסו לכנסת, כאשר שופטי בג"ץ לא איפשרו למיכאל בן ארי להתמודד והשופט מלצר לא התיר לך לעבור למקום החמישי. איך התחושות?

"התחושה שאחרי ארבע שנים של איילת שקד כשרת המשפטים, שאני תומך ומפרגן לה, עדיין זה לא השינוי שאנחנו צריכים. אני רוצה להיזהר בכבודה של איילת שמינתה שופטים עם אג'נדה ציונית, אבל השינוי היה צריך להיות לגמרי אחר. החוק הראשון שלי יהיה שינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים. על כל שופט שמרני שהכניסו צריך להכניס שופט מהצד השני-זו לא עבודה נכונה. אם אחרי ארבע שנים של הממשלה הזו החליטו לפסול את בן ארי זה אומר צריך לעשות שינוי מהותי. גם שופטים שמרים וציונים ששקד מינתה הצביעו בעד הפסילה של בן ארי וזה דבר מזעזע".

איילת שקד אמרה בממשלה הבאה, אם היא תמשיך לכהן ששרת משפטים, היא תבטל את הוועדה למינוי שופטים

"לא צריך לבטל את הוועדה למינוי שופטים. צריך להגיד לשלושת השופטים של בית המשפט העליון תודה ולהתראות. נגמר העידן של חבר מביא חבר. רק בישראל ובהודו שופט ממנה שופט. לצערי זה משהו שממשלת הימין הזו לא עשתה". 

"חמישה-עשר השופטים המכהנים בבית המשפט העליון קורסים תחת העומס. צריך להגדיל את בית המשפט העליון בעוד חמישה-עשר שופטים, עשרה מתוכם סוג של יורם שפטלים. אם תגידי לי שזה קיצוני, אז אני אגיד שלא, כי יורם שפטל הוא אדם אוהב ישראל. צריך לקחת את המערכת ימינה כדי לאזן אותה, וזה משהו שממשלת ישראל לא עשתה".

"לא צריך לבטל את הוועדה למינוי שופטים. צריך להגיד לשלושת השופטים של בית המשפט העליון תודה ולהתראות".

 "לא יכול להיות שאחרי ארבע שנים של ממשלת ימין שי ניצן, פרקליט המדינה, הוא האיש החזק במשרד המשפטים. שי ניצן הוא פקיד, ופקיד לא יכול להיות יותר חזק מהשר שמנהל את המשרד".

 היועמ"ש אביחי מנדלבליט עם השרה איילת שקד

היועמ"ש אביחי מנדלבליט עם השרה איילת שקדצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

כשחוזרים לדבר על בן ארי, עו"ד בן גביר נדרך: "בוודאי שאני פגוע בשביל בן-ארי, אדם שכל החיים שירת את מדינת ישראל, ששני הילדים שלו נמצאים עכשיו בשירות קרבי בצה"ל פסול, אבל חברי כנסת מבל"ד כשרים? זה עוול משפטי ומוסרי. אבל זה לא האחריות של בית המשפט, אלא על מי שמינה את שופטי בית המשפט". 

בן גביר מוסיף בגיחוך מר: "אותי הכשירו תשעה שופטים, אבל אני עדיין פגוע בשביל בן ארי. באותו ערב התקשרתי לאישתי ואמרתי לה 'אני יכול לחזור הביתה?'"

ראשי עוצמה יהודית. בן גביר ובן ארי

ראשי עוצמה יהודית. בן גביר ובן אריצילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

האם יש אמירה שאתה מתחרט עליה, משנה או מעדן אותה?  

"היום אני לא מה שהייתי לפני כמה שנים. כשהייתי צעיר הלכתי והפגנתי, היום אני כותב עתירה לבית המשפט".  

מצעד הבהמות לא היה לפני כל כך הרבה זמן.

"את מצעד הבהמות לא אני ארגנתי אלא רק השתתפתי. לאחרונה הציעו לי להשתתף באח הגדול. אחד מהמפיקים הבכירים שם הוא בן הקהילה. דיברנו והתחברנו ובאמת היתה הרגשה של כימיה טובה, אבל הוא יודע את הדעות שלי".

"אני חושב שמצעדי הגאווה זה דבר פסול במדינת ישראל. כל מיני אמירות של אבא ואבא ולהכשיר את זה בחוקים ובפונדקאות זה עוול. אני לא אתייפייף כמו פייגלין שעושה כל מיני טריקים בפאנלים. אני עומד על שלי. הייתי ממשיך להפגין נגד מצעדים של אנשים שצועדים בתחתונים ברחובות ירושלים".

יש אמירה קשה בלצעוד במצעד הבהמות.

"אני אומר את זה חד וחלק: הם לא בהמות. השתתפתי במצעד אבל לא אמרתי שהם בהמות. אני לא הולך להצטדק ולהצטער. יש אחרים שיעשו את זה".

יכול להיות שזה יהיה בעוכרייך. לעיתים בפוליטיקה צריך להתגמש.

"לאן ההתגמשות הזו הובילה אותנו? הציונות הדתית הפכה לילדיי הכאפות של מדינת ישראל. אנחנו כל הזמן מתגמשים כי זה לא בסדר להפיל ממשלה. לא רק בתחומי ביטחון, גם בתחומי החינוך. שוחטים אותנו עם סכומים הזויים לישיבות ולאולפנות. כדי להחזיק את הילד שלי בישיבה אני צריך לשלם סכומים מטורפים. אף אחד בציונות הדתית לא אמר אנחנו צריכים להיות כמו החרדים-אין דבר כזה להתגמש. זה האולטימטום שלנו ואלו הקווים האדומים שלנו. אני חוזר לסיפור הביטחוני, אם תהיה מציאות שסופגים 500 טילים וממשלת ישראל לא מגיבה אז אני אבוא לנתניהו ואגיש לו אני פורש מהקואליציה".

אם אתם בממשלה ויורים טילים על דרום הארץ אתם פורשים מהממשלה?

"אם נתניהו, באותו היום שפוגעים בנו, חוזר לסיכולים הממוקדים, וכשיורים טיל אחד על ישראל מחסלים שלושים מחבלים, אני איתו. אם זה לא נעשה - אני לא. שלא יספרו לנו שאין אפשרות, אני משפטן, בטח שיש אפשרות".

צפו בראיון המלא: 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן