בליכוד מנסים להעביר ח"כית מכחול לבן לקואליציה

נתן אשל, מקורבו של ראש הממשלה המנהל מטעמו את המו"מ הקואליציוני, מנסה להעביר לשורות הליכוד את ח"כ עומר ינקלביץ', ממפלגתו של בני גנץ, תמורת תפקיד יו"ר ועדה, ובכך למנוע את התלות של הקואליציה בליברמן

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/05/19 10:03 כו בניסן התשעט

בליכוד מנסים להעביר ח"כית מכחול לבן לקואליציה
ח"כ עומר ינקלביץ', צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

האם מקורבו של ראש הממשלה מנסה להעביר ח"כים מהאופוזיציה לשורות הליכוד? על פי הפרסום הבוקר (ד') בידיעות אחרונות, נתן אשל, המקורב לראש הממשלה ומנהל מטעמו את המו"מ הקואליציוני, מנהל מגעים במטרה להעביר את ח"כ עומר ינקלביץ', הח"כית החרדית במפלגתו של בני גנץ, לשורות הליכוד, בתמורה לראשות ועדה בכנסת.

מטרתו של אשל היא להגדיל את שורות הקואליציה, ובכך ליצור מצב שיש ממשלה של 61 ח"כים, ללא תלות בישראל ביתנו ובשיגיונתיו של אביגדור ליברמן. בידיעות מובאים ציטוטים של אשל, המסביר כי "אין לנו ממשלה בלי הקול שלה". עוד הוא מוסיף: "עם הקול הזה יש לביבי ממשלה גם בלי איווט. אנשי קשר כבר דיברו איתה. אבל פה זה כבר לא יילך רק עם אנשי קשר. חברה שלה כבר דיברה איתה ועוד מישהו כבר דיבר איתה. זה לא רק אנשי קשר. אנחנו רוצים שהיא תעזוב את כחול לבן ותעבור לליכוד. היא תקבל ראשות ועדה חשובה שתטפל בנושא חרדים. היא לא תהיה סתם ח"כית בלי משמעות בכחול לבן".

נתן אשל

נתן אשלצילום: נעם מוסקוביץ', פלאש 90

הצורך של הליכוד באפשרות לממשלה ללא ליברמן, מגיע בעקבות דבריו השבוע כי לא יצטרף ל"קואליציית הלכה", כדבריו. אשל אומר כי הוא נותן לינקלביץ' הזדמנות להציל את היהדות החרדית. "היא גם מצילה את היהדות החרדית. ברור שקרה משהו עם ליברמן והיא יכולה לעצור את זה. היא תהיה בליכוד".

עוד עולה מהפרסום כי אשל פנה לגורמים שונים בציבור החרדי במטרה למצוא את הרב המשפיע על ינקלביץ', ודרכו להעביר אליה את המסר בנושא. כמו כן עולה כי ינקלביץ' לא נענתה להצעות שהועברו אליה. אך עד כה לא מסרה תגובה רשמית לפרסום.

נתן אשל מסר בתגובה: "לי זה טוב כזה פרסום, אבל לא ביקשנו ולא נרצה לא אותה ולא אחרים. אנחנו שמחים עם ה-65 שיש לנו".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן