אפקט אלי ישי: ליצמן ודרעי מנותקים

החל המשא ומתן הקואליציוני עם המפלגות החרדיות, כשברקע חברי הכנסת של ישראל ביתנו מערימים קשיים על כניסה לממשלה: "נהיה הבלם שלא יאפשר כפייה דתית בממשלת הימין הבאה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/04/19 19:54 כג בניסן התשעט

אפקט אלי ישי: ליצמן ודרעי מנותקים
דרעי וליצמן. ידעו ימים טובים יותר, צילום: ללא

המאבק בין הסיעות החרדיות לישראל ביתנו מחריף, כאשר יריב לוין, מנהל המשא ומתן בטעם הליכוד, מנסה לפשר בין הצדדים. 

בפתח פגישת המו״מ הקואליציוני עם סיעת ש״ס אמר השר לוין: ״בשעה טובה אחרי החג אנחנו פותחים את המו"מ הקואליציוני הרשמי, ומטבע הדברים אנחנו מתחילים עם השותפה הפוטנציאלית שקיבלה את מספר הקולות הגדול ביותר. היתה לנו שותפות אמיצה וטובה עם ש״ס לאורך תקופה ארוכה, גם בקדנציה הקודמת. אני מאוד מקווה שנצליח לנהל את המו"מ הזה בצורה עניינית. המשא ומתן ככלל מצריך אורך רוח, וזה יקח זמן. השיחות לא יסתיימו היום או מחר. התחייבנו לבוחר להקים ממשלת ימין עם השותפות שהיו לנו בקדנציה הקודמת, והמטרה היא להגיע לתוצאה שתבטיח הקמת ממשלה יציבה.״

סיעת 'יהדות התורה' התכנסה כעת לישיבתה הראשונה בכנסת ה21. ח"כ יעקב אשר נבחר לכהן כיו"ר סיעת יהדות התורה בכנסת. ח"כ ישראל אייכלר וח"כ יצחק פינדרוס נבחרו לכהן כחברי הועדה המסדרת של הכנסת. 

ישיבה ראשונה לסיעת יהדות התורה

ישיבה ראשונה לסיעת יהדות התורהצילום: ללא

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן נשאל היום (א') בישיבת הסיעה האם הוא בקשר עם יו"ר ש"ס אריה דרעי, זאת בהמשך לדיווחים על נתק ביניהם בעקבות הכרה באלי ישי, ואמר כי "לאחרונה הוא לא צלצל אליי". כשנשאל שוב האם ניסה לצלצל בעצמו לדרעי, אמר "לא זוכר, שכחתי".

מנגד,ח״כ עודד פורר (ישראל ביתנו) כתב בפייסבוק שלו כי מפלגתו תתנגד לממשלת כפייה דתית, כהגדרתו: ״מפלגת ישראל ביתנו בעד המסורת היהודית ובעד ממשלת ימין לאומית, אך נתנגד בכל תוקף למדינת הלכה. אנחנו דוגלים ומאמינים ביהדות מחבקת וסובלנית לפי בית הלל ולא לפי בית שמאי. איננו מבקשים להכניס ״עזים״ במשא ומתן הקואליציוני, אלא אנו מבקשים לקדם את אותם הנושאים שראש הממשלה הודיע בעבר שהוא תומך בהם כמו חוק גיוס בני הישיבות שהוביל ח״כ ליברמן ואימוץ מסקנות ועדת ניסים בנושא הגיור. אנחנו נהיה הבלם שלא ייאפשר כפייה דתית בממשלת הימין הבאה. כן לממשלה ימנית לאומית, לא לממשלת כפייה דתית.״