הנדל והאוזר לארדן: קבע בדחיפות כללים למניעת שריפה בהר הבית

השריפה בקתדרלת נוטרדאם נתנה את אותותיה כשחברי כחול לבן פנו לשר לביטחון פנים, בדרישה שיפעל להחלת כללים על מתחם הר הבית שימנעו אסון דומה. זנדברג תקפה: "סמוטריץ׳? פייגלין? יש לכם מתחרים חדשים בהבערת הר הבית"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 18/04/19 10:42 יג בניסן התשעט

הנדל והאוזר לארדן: קבע בדחיפות כללים למניעת שריפה בהר הבית
רוצה למנוע אסון בהר הבית. הנדל, צילום: פלאש 90. גרשון אלינסטון

השריפה בקתדרלת נוטרדאם השבוע הובילה היום (ה') שניים מחברי כחלו לבן לפנות לשר לביטחון פנים בדרישה שיפעל למניעת אסון דומה במתחם הר הבית. כך דווח במעריב

יועז הנדל וצבי האוזר ויועז הנדל, חברי מפלגתו של בני גנץ, פנו לשר גלעד ארדן ודרשו ממנו להחיל על הר הבית כללים מתקדמים, שיעלו בקנה אחד עם המקובל בשאר המתחמים.

"נראה כי לא מתקיים כיום במתחם הר הבית כל פיקוח אפקטיבי ובסטנדרטים מתקדמים", כתבו השניים, בכל הנוגע לבטיחות באש, מניעה והתמודדות". עוד כתבו כי האחריות הכוללת לנעשה במתחם, "מופקדת בידי ממשלת ישראל ואי אפשר בעניין זה לעצום עיניים ולהפקיד האחריות בידי גורמים שאינם ריבוניים".

השר גלעד ארדן

השר גלעד ארדן צילום: פלאש 90

הפנייה לשר ארדן נעשתה לאור השריפה באתר המורשת הנוצרי שבצרפת, שכתוצאה ממנה נגרם לו נזק רב ואחד מצריחיו אף קרס. הנדל והאוזר קרא "לכינוס דחוף של גורמי המקצוע הרלוונטיים בראשותו של השר, לשם יישום מסקנות ראשוני מאירוע השריפה בפריז".

לדבריהם, "יש לרענן וקרוב לוודאי לעדכן נהלים ברורים, הן בתחום ההתמודדות עם שריפה והן בתחום המניעה ולמפות מחדש את הסכנות הקיימות והדרכים ליתן מענה, בטרם קרות מקרה".

מי שלא אהבה את הפנייה לשר זו יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג,  שצייצה בטוויטר: "סמוטריץ׳? פייגלין? יש לכם מתחרים חדשים בהבערת הר הבית. בזמן ששאר חברי כחול לבן מנמנמים מול כינונה של ממשלת שחיתות-סיפוח, מסתנני הימין הקיצוני ברשימה מפגינים אופוזיציה לוחמת מהי".