איילת שקד לכיפה: "הציבור שלנו לא מטומטם ולא קונה את הלוקשים של נתניהו"

רגע לפני הבחירות, איילת שקד לא מופתעת מהניסיון של נתניהו לגרוף את קולות הימין, בטוחה הימין החדש במצב טוב, מאמינה שתיקי המשפטים והביטחון ריאליים עבורם, אך מסרבת לומר מה יעשו אם לא יקבלו את שני התיקים הללו. ראיון

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 08/04/19 16:33 ג בניסן התשעט

איילת שקד לכיפה: "הציבור שלנו לא מטומטם ולא קונה את הלוקשים של נתניהו"
נלחמת נגד קמפיין הגוועלד. שקד, צילום: פלאש 90

מחר בשבע בבוקר ייפתחו הקלפיות, ובזמן שראש הממשלה מתראיין בכל מקום ומשדר לחץ רב במטרה להגדיל ככל הניתן את כוחה של מפלגתו, מי שצפויות להיפגע מהעניין הן במיוחד מפלגות הימין הקטנות, הימין החדש, איחוד מפלגות הימין וזהות. יו"ר הימין החדש ושרת המשפטים, איילת שקד, אומרת בראיון לכיפה כי הציבור לא קונה את מה שמכונה 'קמפיין הגעוואלד" של נתניהו, טוענת שמי שנמצא בסכנה היא דווקא זהות של פייגלין, עדיין מסמנת כמטרה את תיקי המשפטים והביטחון, ומסרבת לתכנן תכניות ליום שאחרי.  

איך אתם מרגישים בימים האלה כשנראה שנתניהו שותה מכם את כל המנדטים ואתם על סף אחוז החסימה?

"למה אתה מדבר ככה? ממש לא. נתניהו מנסה לשתות את המנדטים, אבל מי שנמצא על סף אחוז החסימה זו זהות של פייגלין. אנחנו בסדר גמור. הציבור שלנו לא מטומטם ולא קונה את אותו לוקש פעמיים".

(איילת שקד בראיון בכיפה, לפני כחודש וחצי)

ציפיתם לזה? נערכתם ל'קמפיין הגעוואלד' של ראש הממשלה?

"כן. ידענו שזה יקרה, בנוהל. אני חושבת שגם הציבור הבין שזה היה בנוהל. מי שרוצה ממשלת ימין אמיתית ולא ממשלת שמאל יצביע לנו ויתמוך בנו".

יש לציין שבראיון שקיימנו במקביל עם שותפה של שקד לראשות הימין החדש, השר נפתלי בנט, הוא דווקא אמר שכן הופתע מהקמפיין של ראש הממשלה.

איך הגעתם למצב שאתם ראש בראש מול פייגלין, ולא מול גנץ או לפיד כמו שרציתם?

"אנחנו עובדים הכי קשה והכי טוב שאנחנו יכולים. אני בטוחה שאנחנו נצליח. אני יודעת שהציבור לא קונה את זעקות הגוועלד של נתניהו. אני יודעת שמי שרוצה ממשלת ימין אמיתית יצביע לימין החדש. אנחנו פוליטיקאים עם קבלות, עם הוכחות, שלא מוכרים לוקשים ואשליות והציבור מעריך את זה".

ובכל זאת, ניהלתם בשבועות האחרונים קמפיין נגד פייגלין, תקפתם אותו ישירות, הגעתם למצב שאתם נלחמים על הקולות של הציונות הדתית מולו.

"גם הקולות של החילונים וגם של החבר'ה הצעירים בציונות הדתית, בהחלט. אני באמת חושבת שמי שחושב להצביע פייגלין עושה טעות גדולה, הוא מוכר אשליות. הוא אדם שאין לו שום קבלה בשדה הפוליטי, וכשהוא צבר כוח פוליטי הוא העמיד אותו לרשות חיים כץ. אני לעומתו שמתי תקנות שקיפות על ההסתדרות. לכן אני מאמינה שהציבור ייתן אמון במי שכבר עשה ולא במי שמוכר חלומות".

התחלתם את מערכת הבחירות עם דיבורים על תיק המשפטים והביטחון ודיבורים על 15 מנדטים, והסקרים לא ממש בכיוון שאליו תכננתם להגיע.

"הסקרים האחרונים נתנו לנו 6, אנחנו נקבל יותר. הציבור מעריך את העבודה הקשה שלנו. ואנחנו נעשה כל מאמץ כדי לקבל את שני התיקים האלה".

(ראש הממשלה נתניהו בראיון לכיפה, אמש)

במידה ולא תקבלו את התיקים שאתם מבקשים, יש לכם תכנית ב'?

"אני לא מנהלת את המשא ומתן הקואליציוני בכיפה. אבל אני כן קוראת לכל מי שרואה את עצמו כאיש ימין אידאולוגי ומעריך את העבודה שעשינו בשנים האחרונות להצביע לנו. כשאנחנו נכנסנו לפוליטיקה נתניהו דיבר על מדינה פלסטינית, שחרר 1000 מחבלים והקפיא את ההתיישבות ביו"ש. היום המציאות היא שונה בתכלית וזה בזכותנו. ואני מקווה מאוד שהציבור ייתן בנו את התמיכה שלו".

אתם מתכננים להקים גוש חוסם או ברית אחים עם איחוד מפלגות הימין אחרי הבחירות?

"אנחנו נעשה מה שצריך כדי למקסם את הכוח שלנו".